اخبار روز

مرحله سوم طرح فجرانه کی شروع می‌شود؟

خرید فالوور از سایت اینبو

در خرداد 1402 که دولت طرح فهرست محصولات الکترونیکی را اجرا کرد، 11 قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم چرب، پنیر، ماست کم چرب، مرغ، تخم مرغ، کره مایع، ماکارونی و شکر بود. تعیین شده در سبد غذایی این طرح برای حفظ مواد غذایی مردم در برابر تورم؛ سبدی که به گفته یکی از مدیران پروژه کاتالوگ الکترونیک، در بررسی 1402 سبد غذایی بهینه با توجه به افزایش بار بیماری های غیرواگیر ناشی از اضافه وزن و چاقی در ایران و بر اساس اجماع نظر متخصصان تغذیه. در سراسر کشور با نظارت دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی اعلام شده است که میزان انرژی تامین شده توسط سبد کالا باید به میزان باشد. مبلغ محاسبه شده برای جامعه متوسط ​​و نه بیشتر از آن.

به گزارش سرگرمی روز، پروژه کالابرگ الکترونیک در چند فاز اجرا شد. در مرحله اول سه دهک بالای درآمدی و متقاضیان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد مشمول این اجرا شدند و در صورت خرید ۷۰ درصد از مبلغ یارانه خود از بین این ۱۱ فقره، مبلغ یارانه آنها ۲۰ درصد افزایش می یابد. و مستحق دریافت یارانه خواهند بود. در مرحله دوم سه دهک برتر درآمدی و متقاضیان تحت پوشش سازمان مددکاری اجتماعی و کمیته امداد امام خمینی (ره) مشروط بر اینکه از بین کالاهای اساسی تعریف شده حداقل 200 هزار تومان از محل اعتبار یارانه ای خود خریداری کرده باشند. از امتیاز پاداش بهره مند خواهد شد. اما به تدریج با گسترش اجرای این طرح، هفت دهک درآمدی مشمول این طرح شدند، بنابراین اگر هفت دهک درآمدی، 200 هزار تومان از مبلغ یارانه خود را از 11 قلم سبد غذایی تعیین شده خریداری می کردند. مشمول دریافت یارانه تشویقی 120 هزار تومانی بودند.

به عبارت دیگر با استفاده از این طرح، یارانه دهک های درآمدی 1 تا 3 به 520 هزار تومان و یارانه دهک های درآمدی 4 تا 7 به 420 هزار تومان افزایش می یابد.

دولت برای استفاده از این طرح، شبکه ملی اعتبار (شما) را بر اساس هر کد ملی راه اندازی کرده است، بنابراین سرپرستان خانوارها با استفاده از آن می توانند مانده اعتبار خود را برای یارانه و همچنین از محل اتصال 211 هزار مغازه مشاهده کنند. با طرح و لیست دریافت اعلان های مورد. حتی با وجود اینکه ممکن است برخی افراد هنگام مراجعه به فروشگاه کارت خود را همراه خود نداشته باشند، کد دستوری 500*1463* میزان اعتبار باقیمانده را به فرد نشان می دهد و همچنین با کدی که به فرد داده می شود، فرد می تواند از ارائه به فروشنده استفاده کند. برای انجام خرید

اما با فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب، فاز جدیدی از پروژه الکترونیک کالابرگ از ۲۸ بهمن ماه به مدت سه ماه با عنوان «پروژه فجرانه» اجرا شد. فاز جدیدی که «شرط خرید 200 هزار تومانی از یارانه» حذف و اعتبار تشویقی آن از 120 هزار تومان (اعتبار تشویقی کالا) به 220 هزار تومان افزایش یافته است.

بر اساس اعلام وزارت رفاه، «طرح فجران» سبدی 11 قلمی است که برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، عناصر ریز و ویتامین های مورد نیاز برای هر فرد (مطابق با نظر انستیتو تغذیه ایران) انتخاب شده است. . قیمت های پایه 1401 و مابه التفاوت قیمت سبد پایه 1401 با قیمت روز (1402) یارانه جدید دولت ارائه می شود، بنابراین قیمت روز سبد کالا شامل 11 قلم 743 هزار و 750 تومان است. خانوارهای دهک اول تا هفتم در صورت خرید بسته باید قیمت 1401 به مبلغ 523 را 1300 تومان از جیب خود پرداخت کنند و مابه التفاوت قیمت روز 220 450 تومان از جیب خود تامین می شود. اعتبار جدید دولت

اعتبار جدید (220 هزار تومان) علاوه بر یارانه فعلی 300 و 400 هزار تومانی است و خانوارهای مشمول طرح یارانه نقدی ماهانه خود را جداگانه دریافت خواهند کرد. مبلغ حمایت های دولتی به صورت اعتباری به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود و در زمان خرید و با توجه به مبلغ خرید مصرف می شود. بدیهی است خانوار می تواند اقلام طرح را در محدوده وزنی و محصول تعیین شده خریداری کند و امکان انتقال اعتبار بین گروه های کالایی وجود ندارد. مثلا نمی توان کره را با اعتبار برنج خرید.

بنابراین می توان گفت با اجرای طرح فجرانه، دهک های درآمدی 1 تا 3 به جای 400 هزار تومان، 620 هزار تومان و دهک های درآمدی 4 تا 7 یارانه دریافت می کنند. 520 هزار تومان به جای 300 هزار تومان.

دومین ماه این طرح ملی، مصادف با حلول ماه مبارک رمضان و نوروز، از 27 اسفند 1302 آغاز و تا 27 فروردین 1303 ادامه خواهد داشت و مرحله سوم آن نیز از 28 فروردین 1303 آغاز می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا