اخبار روز

مردم چقدر از خرید لوازم خانگی داخلی رضایت دارند؟

خرید فالوور از سایت اینبو

خریداران لوازم خانگی ایرانی مهمترین دلایل گرایش مردم به لوازم خانگی ایرانی را قیمت، حمایت از تولید ملی، قیمت مناسب و کیفیت می دانند.

به گزارش حشهری آنلاین، واردات لوازم خانگی به ایران از سال ۱۳۹۶ ممنوع شده است، این تصمیم برای حمایت از تولید داخلی اتخاذ شده است. با وجود ممنوعیت اعلام شده واردات لوازم خانگی خارجی، انواع لوازم خانگی با برندهای مختلف خارجی در بازار داخلی عرضه می شود. به گفته دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، حدود 35 کالا در بازار خارجی وجود دارد که بخشی از آنها از طریق گمرک و ترخیص کالا وارد کشور می شود و برخی دیگر به صورت قاچاق وارد کشور می شود. با این حال ایرانی ها تمایل دارند به جای خرید لوازم خانگی ایرانی، لوازم خانگی ایرانی بخرند.

انتخاب اکثریت، لوازم خانگی ایرانی

به گزارش سرگرمی روز، ممنوعیت ورود برندهای خارجی لوازم خانگی به ایران این فرصت را برای تولیدکنندگان داخلی فراهم می کند تا تولیدات خود را از نظر کمی و کیفی افزایش دهند. یکی دیگر از اتفاقات مثبت، افزایش تمایل مصرف کنندگان داخلی به کالاهای ایرانی است. بنابراین در نظرسنجی روزنامه همشهری با موضوع «رضایت مردم از خرید لوازم خانگی ایرانی» که به روش پیمایش تلفنی و با استفاده از نمونه گیری تصادفی و طبقه ای در قالب مصاحبه با 1005 شهروند تهرانی انجام شد، 53 درصد شرکت کنندگان، لوازم خانگی ایرانی هستند. برای خرید انتخاب شده است. از سوی دیگر 47 درصد لوازم خانگی در خارج از کشور انتخاب شده است.

چرا لوازم خانگی ایرانی؟

خریداران لوازم خانگی ایرانی مهمترین دلایل گرایش مردم به لوازم خانگی ایرانی را قیمت، حمایت از تولید ملی، قیمت مناسب و کیفیت می دانند. از سوی دیگر، خریداران لوازم خانگی خارجی، مهم ترین دلایل مراجعه مردم به خرید لوازم خانگی ایرانی را به ترتیب قیمت، قابلیت بازپرداخت و نبود نمونه خارجی برشمرده اند. نکته جالب این است که خریداران لوازم خانگی ایرانی کیفیت را دلیل مهم تری نسبت به خریداران لوازم خانگی خارجی می دانند. علاوه بر این، خریداران لوازم خانگی ایرانی بیشتر از خریداران لوازم خارجی دلیل «حمایت از تولید ملی» را در نظر گرفتند. از طرفی کمبود نمونه خارجی دلیل مهم تری در بین خریداران خارجی نسبت به خریداران داخلی است.

رضایت مردم از لوازم خانگی ایرانی

یکی از نکات جالب در نظرسنجی روزنامه همشهری، رضایت مردم از خرید لوازم خانگی ایرانی است. بر اساس این نظرسنجی پاسخ اکثریت شرکت کنندگان به این سوال که آیا لوازم خانگی ایرانی موفق به جلب رضایت مردم شده است؟ مثبت است و معتقدند لوازم خانگی ایرانی توانسته رضایت مردم را جلب کند.

اکثر پاسخگویان در کنار ابراز رضایت از خرید محصولات ایرانی معتقدند لوازم خانگی ایرانی قابل رقابت با خارجی است. بر اساس این نظرسنجی، 55 درصد از پاسخگویان رقابت‌پذیری لوازم خانگی ایرانی در برابر خارجی‌ها را «بالا» و «تا حدی» ارزیابی کرده‌اند.

حمایت از تولیدکنندگان بومی

با ممنوعیت ورود لوازم خانگی خارجی به بازار ایران، فرصتی برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد شده است تا در جهت افزایش کمی و کیفی محصولات خود گام های موثری بردارند. در این دوره، خالی شدن بازار از کالاهای خارجی باعث شد تا بازارهای داخلی به روی کارخانه‌ها و کارخانه‌های داخلی باز شود و تولیدکنندگان داخلی بهتر بتوانند کالاهای خود را در بازاری بی‌رقیب به فروش برسانند.

اگرچه هنوز نمی توان از رونق تولید داخلی صحبت کرد، اما تولیدکنندگان داخلی نسبت به گذشته فرصت بیشتری برای رقابت با برندهای خارجی از نظر کیفیت پیدا کرده اند و تجربه بیشتری نسبت به گذشته دارند. بر اساس آمار اعلام شده از سوی برخی کارشناسان این صنعت، در سال 1401 تولیدکنندگان ایرانی در غیاب خارجی ها موفق به تولید نزدیک به 17 میلیون دستگاه لوازم خانگی پر انرژی (برق و گاز) شدند که موفقیت بزرگی محسوب می شود.

برای حمایت از تولیدکنندگان لوازم خانگی ایرانی، اکثر شهروندان تهرانی که در نظرسنجی روزنامه همشهری با موضوع «رضایت مردم از خرید لوازم خانگی ایرانی» شرکت کرده بودند، اعلام کردند که مایل به خرید و استفاده از لوازم خانگی ایرانی هستند. در واقع وی در پاسخ به این سوال که آیا برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی تمایل به استفاده از لوازم خانگی ایرانی دارید؟ 81 درصد از پاسخ دهندگان پاسخ مثبت دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا