فناوری و تکنولوژی

مرسدس بنز قدیمی برقی شد

خرید فالوور از سایت اینبو

شرکتی به نام Everrati (Everrati) مستقر در بریتانیا، به دلیل تبدیل خودروهای کلاسیک به خودروهای الکتریکی مشهور است.

به گزارش بی بی سی، آخرین پروژه این شرکت تجهیز مرسدس پاگودا کلاسیک 1964، یک خودروی اسپرت دو سرنشینه، به فناوری مدرن الکتریکی است.

این مدل مرسدس بنز زیر پای افراد مشهوری چون جان لنون، ​​جان تراولتا و اخیرا هری استایلز بوده است.

تونی فونگ، مهندس ارشد Everati گفت: این خودرو اکنون می تواند در حالت الکتریکی رانندگی شود، اما هنوز در حال انجام تنظیمات نهایی است.

این پروژه در کارگاه Everati در پایگاه سابق نیروی هوایی ایالات متحده در آکسفوردشایر در حال انجام است.

جایگزینی موتورهای چند دهه قدیمی با باتری

این شرکت در تلاش است تا موتورهای بنزینی و درایوهای مکانیکی تولید شده بیش از 50 سال پیش را با باتری جایگزین کند. به این دلیل که خودروهای قدیمی نمی توانند در مناطقی مانند مرکز شهر که فقط خودروهای کم آلایندگی باید از آنجا عبور کنند، رانندگی کنند.

جاستین لونی، بنیانگذار و مدیر عامل Orati می گوید: «ایجاد یک خودروی کاملاً جدید تا 20 تن دی اکسید کربن تولید می کند، اما تبدیل خودرویی که 60 سال پیش به یک خودروی الکتریکی تولید شده است، اینطور نیست.

با این حال، هزینه چنین تبدیلی بالا است و فقط برای بازار باریکی که عمدتاً متشکل از افراد ثروتمندی است که برای میراث خودروهای کلاسیک ارزش قائل هستند، جذاب است.

به عنوان مثال، یک مرسدس بتکده با قیمت حدود 200000 پوند در حراج خودروهای کلاسیک به فروش می رسد. در همین حال، هزینه تبدیل آن به یک خودروی الکتریکی تقریباً 330000 پوند است.

این قیمت شامل تعویض موتور بنزینی اصلی با سیستم باتری برقی و انجام ترمیم کامل برای رساندن خودرو به وضعیت جدید است.

شرکت اوراتی اولین خودروی برقی خود را 3 سال پیش تبدیل کرد و تاکنون 20 خودرو را تبدیل کرده و در حال تبدیل 12 خودروی دیگر است.

جاستین لونی می گوید: سرویس ما برای همه نیست زیرا بسیار گران است. اما ما در حال ایجاد چیزی هستیم که امیدواریم عمر طولانی داشته باشد.

این شرکت توسط جاستین لونی تاسیس شد و شامل یک تیم 20 مهندس است.

این فرآیند تبدیل به خودروهای کلاسیک اجازه می دهد تا قوانین جدید آلایندگی کم را رعایت کنند و به آنها اجازه می دهد در مراکز شهر نیز رانندگی کنند.

این روش همچنین می تواند به عنوان جایگزینی پایدار برای تولید خودروهای جدید مورد استفاده قرار گیرد، زیرا تولید خودروهای جدید تا 20 تن کربن تولید می کند و این فرآیند تبدیل آنچنان آلودگی زیادی ندارد.

حفاظت از میراث با دستیابی به اهداف پایداری

این شرکت میراث وسایل نقلیه کلاسیک را با قابل استفاده کردن آنها برای استفاده مدرن و در عین حال حفظ وضعیت نمادین خود حفظ می کند.

Everati در حال حاضر در حال تبدیل شش لندرور برای یک مشتری در دبی و یک وسیله نقلیه دیگر در نیویورک است.

لونی می گوید: «مشتریان ما معمولاً افراد ثروتمندی هستند که می خواهند یک خودروی قدیمی را به روز کنند تا آن را کاملاً پایدار و قابل استفاده مجدد کنند.

لازم به ذکر است که در مرسدس پاگودا که به تازگی برقی شده است، دسته دنده به گونه ای اصلاح شده است که برای شروع رانندگی، راننده باید آن را به سمت خود بکشد و برای فعال کردن دنده عقب باید آن را در جهت مخالف قرار دهد.

همچنین، نشانگر سوخت اکنون ظرفیت باتری را نشان می دهد. علاوه بر این در زمان تولید این خودرو هیچ چراغ اضطراری وجود نداشت و مهندسان اوراتی اکنون آن را در این خودرو قرار داده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا