سبک زندگی

مصرف چه تعداد تخم مرغ در طول هفته مناسب است؟

خرید فالوور از سایت اینبو

مصرف بیش از حد هر نوع غذا یا غذا حتی تخم مرغ می تواند عواقب منفی و ناخوشایندی داشته باشد. در این مقاله می خواهیم به عواقب منفی مصرف زیاد تخم مرغ بپردازیم.

به گزارش سرگرمی روز، هر وعده تخم مرغ معادل یک تخم مرغ کامل یا 2 سفیده تخم مرغ است. توصیه انجمن قلب آمریکا (AHA) این است که بیش از یک تخم مرغ در روز مصرف نکنید. کارشناسان میوکلینیک می گویند که اکثر افراد سالم می توانند 7 تخم مرغ کامل در هفته بدون آسیب رساندن به سلامتی خود بخورند (البته تاکید می کنیم روش هایی مانند سرخ کردن برای تهیه تخم مرغ مناسب نیست).

با این حال، افراد مبتلا به بیماری قلبی یا دیابت باید در مورد محدود کردن مصرف تخم مرغ با پزشک خود مشورت کنند، اما افراط در مصرف تخم مرغ چه مضراتی دارد؟!

1. شما کلسترول زیادی دریافت می کنید

اگرچه کارشناسان برای دهه‌ها بر این باور بودند که کلسترول موجود در زرده تخم مرغ به طور مستقیم با افزایش کلسترول خون مرتبط است، اما اکنون به نظر می‌رسد که سایر ویژگی‌های رژیم غذایی و تاریخچه سلامت فرد ممکن است نقش مهمی داشته باشد. با این حال، تخم مرغ حاوی مقادیر زیادی کلسترول است و مصرف بیش از حد آن (مصرف چند عدد تخم مرغ در روز) به راحتی می تواند کلسترول را از حد کنترل شده و استاندارد خارج کند.

2. خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهید

اکثر متخصصان تاکید می کنند که خوردن یک عدد تخم مرغ در روز خطر بیماری قلبی را افزایش نمی دهد. حتی برخی مطالعات نشان می دهد که مصرف یک تخم مرغ آب پز در روز خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. اما اگر میزان مصرف روزانه تخم مرغ به 3 تا 4 عدد برسد، شرایط کاملا تغییر می کند. در هر تخم مرغ حدود 190 میلی گرم کلسترول وجود دارد، در حالی که میزان کلسترول در رژیم غذایی افراد سالم نباید بیش از 300 میلی گرم در روز باشد. بنابراین مصرف 3 تا 4 تخم مرغ در روز خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و مرگ را 17 درصد افزایش می دهد.

3. وزن شما افزایش می یابد

اگر عادت دارید برای صبحانه از تخم مرغ در کنار غذاهای سنگین مانند انواع گوشت، پنکیک، قهوه با خامه و … استفاده کنید، پس از مدتی قطعا چاق خواهید شد زیرا کالری زیادی دریافت می کنید صبحانه بخورید تا حفظ شود. حد مطلوب وزن و سلامتی شما، سعی کنید برای صبحانه یک تخم مرغ آب پز با اسفناج یا گوجه فرنگی بخورید. افزودن انواع سبزیجات و سبزیجات رنگارنگ به تخم مرغ آب پز می تواند یک وعده غذایی غنی از ترکیبات آنتی اکسیدانی را برای شما فراهم کند. سرخ کردن تخم مرغ در دمای پایین با روغن زیتون یا روغن آووکادو نیز می تواند گزینه خوبی باشد.

4. خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهید

یکی از مطالعاتی که در سال 2009 در مجله Diabetes Care منتشر شد، نشان داد که اگر مصرف تخم مرغ بیش از 7 عدد در هفته باشد، خطر ابتلا به دیابت در مقایسه با سایر افراد افزایش می‌یابد. با این حال، مصرف متعادل و کنترل شده تخم مرغ (1 عدد در روز و 7 عدد در هفته) می تواند به کنترل قند خون و حساسیت به انسولین کمک کند و از این نظر برای افراد مبتلا به پیش دیابت یا دیابت نوع 2 مفید است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا