سبک زندگی

مصرف کدام مواد غذایی برای بیماران مبتلا به نقرس مضر است؟

خرید فالوور از سایت اینبو

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مبتلایان به نقرس از مصرف گوشت قرمز، صدف، غذاها و شیرینی جات پرهیز کنند.

به گزارش ایمنا، وی با اشاره به نقرس و رژیم غذایی مناسب برای مبتلایان به این بیماری گفت: تغییر رژیم غذایی و استفاده از غذای مناسب می تواند منجر به کاهش علائم و کنترل نقرس در افراد شود و با توجه به اینکه این بیماری بر سطح ادرار تاثیر می گذارد. اسید در بدن، رژیم غذایی این بیماران باید به کاهش سطح اسید اوریک در بدن کمک کند.

وی افزود: افزایش اسید اوریک در بدن زمانی اتفاق می‌افتد که ماده شیمیایی به نام پورین تجزیه شود، بنابراین افراد مبتلا به نقرس یا در معرض خطر ابتلا به آن باید مصرف مواد غذایی با میزان پورین بالا را محدود کنند، از جمله این مواد می‌توان به گوشت قرمز اشاره کرد. ، نوشابه و غذاهای سرخ شده.

یک متخصص تغذیه و رژیم غذایی با بیان اینکه افراد مبتلا به نقرس و یا در معرض ابتلا به این بیماری مصرف ماهی تن، گوشت آبزیان و خرما را نیز محدود کنند، تصریح کرد: این افراد از مصرف چربی های اشباع شده مانند کره، خامه ترش و ماست خودداری کنند. ممنوع است و باید با منابع سالم چربی مانند روغن آووکادو یا روغن زیتون جایگزین شود.

وی همچنین گفت: مبتلایان به نقرس مصرف ماکارونی و نان را کاهش دهند، مصرف الکل را تا حد زیادی محدود کنند و مصرف میوه و سبزیجاتی مانند آناناس، نارنگی، اسفناج، کلم و آلو را برای اینها در نظر بگیرند. بیماران برای تخلیه اسید اوریک از بدن شما.

وی با اشاره به اینکه مصرف روزانه منابع ویتامین C می تواند راه موثری برای کاهش دفعات تشدید نقرس باشد، گفت: مصرف لبنیات کم چرب مانند شیر، پنیر و ماست برای این بیماران منعی ندارد. اما این افراد باید برای پرهیز از مصرف گوشت قرقاول، از صدف و غذاها و همه شیرینی ها پرهیز کنند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به اینکه چاقی می تواند علائم نقرس را تشدید کند و افراد با رعایت رژیم غذایی و حفظ وزن در محدوده مناسب از تشدید علائم آن جلوگیری کنند، خاطرنشان کرد: رعایت رژیم غذایی مناسب در افراد مبتلا به نقرس می تواند از بروز آن جلوگیری کند. وجود توده های کریستالی در مفاصل، درد و التهاب مفاصل را کاهش می دهد و خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با سیستم ایمنی را کاهش می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا