سبک زندگی

معجزه ۱۰ دمنوش گیاهی برای درمان رفلاکس معده

خرید فالوور از سایت اینبو

معمولاً به عنوان سوزش سر دل شناخته می شود، رفلاکس زمانی رخ می دهد که دریچه بین مری و معده ضعیف شده و آسیب ببیند. بیماری ریفلاکس مزمن معده به مری با داروها، تغییر سبک زندگی و تغییر رژیم غذایی درمان می شود. علاوه بر این، دمنوش های گیاهی نیز در کاهش علائم این بیماری موثر است.

به گزارش درمانکده، یکی از روش های درمان رفلاکس معده استفاده از چای ضد رفلاکس است. این دمنوش های گیاهی همراه با داروهای تجویز شده توسط پزشک باعث کاهش اسید معده و بهبود سریعتر علائم بیماری می شود. البته در نظر داشته باشید که مصرف تصادفی این دمنوش ها به هیچ وجه توصیه نمی شود.

اگر تحت درمان هستید، ابتدا باید با متخصص گوارش خود در مورد مصرف چای برای رفلاکس معده مشورت کنید. اگر علائم بیماری را دارید، ابتدا باید به متخصص داخلی یا متخصص گوارش برای شروع درمان مراجعه کنید.

اگر پزشکتان تأیید کرد، می‌توانید چای‌های زیر را برای کاهش علائم خود امتحان کنید:

1. چای بابونه

یکی از خواص مهم بابونه در طب سنتی رفع مشکلات گوارشی مانند رفلاکس معده است. این گیاه دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است و به طور موثر اسید معده را کاهش می دهد. علاوه بر این، نوشیدن چای بابونه باعث کاهش التهاب مری به دلیل رفلاکس اسید معده می شود. برای درمان رفلاکس معده با چای بابونه باید این دمنوش را حداقل 20 دقیقه قبل از غذا مصرف کنید. طرز تهیه چای بابونه برای رفلاکس معده به شرح زیر است:

یک گیاه کوچک بابونه را در آب داغ بشویید تا گرد و غبار آن گرفته شود و سپس آن را به مدت 30 دقیقه در قوری بگذارید. می توانید سه بار در روز چای بابونه بنوشید.

یک فنجان چای بابونه یا اسانس اصلی بابونه را در یک لیوان آب گرم بریزید و بنوشید.

2. چای زنجبیل

در طب سنتی زنجبیل به عنوان بهترین درمان گیاهی رفلاکس معده شناخته می شود. برای کاهش علائم رفلاکس معده می توانید مقداری پودر زنجبیل به چای خود اضافه کنید. همچنین می توانید پودر زنجبیل یا سبزی تازه را بجوشانید و قبل از غذا بنوشید.

3. چای ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان یکی دیگر از گیاهان دارویی است که برای درمان انواع مشکلات گوارشی از جمله رفلاکس معده استفاده می شود. مصرف چای ریشه شیرین بیان باعث می شود پوشش مری در برابر اسید معده مقاوم شود. برای بهبود رفلاکس معده باید حداقل یک هفته قبل از غذا یک فنجان چای شیرین بیان بنوشید. برای تهیه این چای کافی است یک قاشق غذاخوری پودر ریشه شیرین بیان یا گیاه آن را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و 30 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد.

4. چای رازیانه

رازیانه علاوه بر درمان نفخ و سوء هاضمه، رفلاکس معده را نیز برطرف می کند. برای رفع علائم رفلاکس معده باید یک قاشق دانه رازیانه یا پودر آن را با آب دم کرده و بعد از غذا میل کنید. مصرف قابل قبول چای رازیانه یک فنجان در روز است و نباید بیش از این مقدار مصرف کنید.

5. چای خار مریم

خار مریم یکی دیگر از گیاهانی است که برای درمان رفلاکس معده توصیه می شود. این گیاه سرشار از کلسیم است و به عنوان چای ضد رفلاکس استفاده می شود. مقدار مجاز روزانه شیر خار 200 گرم است و نباید بیش از این مقدار در روز مصرف شود.

6. چای زیره سبز

زیره باعث کاهش اسید و گاز معده می شود، به همین دلیل است که چای زیره برای رفلاکس معده تجویز می شود. اگر نمی خواهید از چای زیره استفاده کنید، می توانید پودر زیره تازه را به عنوان ادویه به غذاها اضافه کنید. البته چای زیره طعم مطبوعی دارد و به احتمال زیاد آن را دوست خواهید داشت. برای تهیه این دمنوش مقداری پودر زیره یا زیره کامل را با یک فنجان آب داغ در قوری بریزید و صبر کنید تا دم بکشد.

7. چای سنبل ختایی

سنبل ختای یا سنبل نروژی تاثیر مهمی در کاهش اسید معده دارد. برای تهیه چای سنبل به عصاره سنبل، سیر، هویج و مقداری رازیانه نیاز دارید. مواد را با هم مخلوط کرده و سپس با آب داغ دم کرده و قبل از غذا میل کنید.

8. چای آلوئه ورا

عصاره آلوئه هضم را بهبود می بخشد و به التهاب معده کمک می کند. نوشیدن چای آلوئه ورا قبل از هر وعده غذایی، تحریک ناشی از رفلاکس اسید معده را کاهش می دهد. برای تهیه چای آلوئه نیازی به آب داغ ندارید، فقط کافی است برگ های آلوئه را خوب بشویید و سپس در آسیاب بریزید تا خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهند. سپس قبل از هر وعده غذایی یک لیوان از این نوشیدنی را بنوشید.

9. چای ریشه گل ختمی

ریشه گل ختمی از پوشش مری در برابر اسید معده محافظت می کند و علائم بیماری رفلاکس معده را کاهش می دهد. برای تهیه دمنوش خار مریم به ریشه این گیاه نیاز دارید که باید آن را از مراکز معتبر تهیه کنید. ریشه گیاه را در یک صافی قرار دهید تا کثیفی و ذرات اضافی از بین برود. سپس ریشه گل ختمی سفید را خرد کرده و حدود یک قاشق غذاخوری از آن را با یک لیوان آب جوش بریزید و بگذارید یک شب تا صبح دم بکشد. صبح چای را صاف کرده و قبل از صبحانه بنوشید.

10. چای با سرکه سیب

سرکه سیب یک محصول طبیعی موثر در درمان رفلاکس معده است. مصرف سرکه سیب باعث کنترل ترشح اسید در معده و بهبود هضم می شود. برای تهیه چای رفلاکس اسید سرکه سیب باید 2 قاشق چایخوری سرکه سیب خالص و اصل را در یک لیوان آب گرم بریزید و کمی صبر کنید.

مصرف این نوشیدنی 30 دقیقه قبل از غذا به مدت یک ماه به طور موثر علائم رفلاکس معده را کاهش می دهد. همچنین می توانید در صورت بروز علائم، چای سرکه سیب بنوشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا