سبک زندگی

مهمترین خواص آویشن در سال ۱۴۰۳ که کسی به شما نمی گوید!

خرید فالوور از سایت اینبو

خواص آویشن

آویشن یکی از پرمصرف ترین ادویه های دنیاست که خواص دارویی فراوانی برای سلامت بدن دارد، برای آشنایی بیشتر با خواص و مضرات آویشن با چیشی همراه باشید.

همچنین ببینید: فواید و مضرات برگ بو برای بی خوابی، سرطان و سفید کردن دندان ها

خواص آویشن

دوره قاعدگی

آویشن یکی از گیاهانی است که برای قاعدگی بسیار مناسب است، این گیاه علاوه بر مفید بودن برای درمان سندرم پیش از قاعدگی می تواند به کاهش گرفتگی و اسپاسم در زنان در دوران قاعدگی نیز کمک کند.

درمان آنفولانزا

چای آویشن و کندر داروهای بسیار خوبی برای سرماخوردگی هستند. جوشانده یا دمنوش آویشن برای درمان سرماخوردگی بسیار مناسب است و خلط آور است و اگر در هنگام سرماخوردگی دچار سرفه های مکرر و مکرر می شوید حتما از این جوشانده گیاهی استفاده کنید همچنین این جوشانده ضد سرفه است.

تقویت استخوان ها

آویشن به دلیل وجود مواد مغذی، فرآیند جذب کلسیم را در بدن بهبود می بخشد و به همین دلیل برای سلامت استخوان های بدن بسیار مفید است. علاوه بر این، مصرف آویشن می تواند به افزایش تراکم و تقویت استخوان ها کمک کند.

همچنین ببینید: خواص و مضرات رازیانه برای یبوست، فشار خون، هضم و شیر مادر

لاغری و کاهش وزن

یکی دیگر از خواص آویشن این است که برای کاهش وزن نیز بسیار مفید است، مصرف آویشن در رژیم غذایی مناسب به کاهش وزن سریعتر کمک می کند. علاوه بر این، از آنجایی که آویشن به عنوان یک ادرارآور طبیعی شناخته می شود، برای دفع سموم در هنگام کاهش وزن و کاهش وزن نیز بسیار مفید است و به سلامت بدن کمک می کند.

درمان جوش و آکنه

دانشمندان انگلیسی در مطالعه جدید خود به این نتیجه رسیده اند که آویشن دارای خواص ضد باکتریایی است و بنابراین می تواند به درمان جوش و آکنه کمک کند. آویشن حاوی مقدار کافی تیمول است که خاصیت ضد باکتریایی دارد و بنابراین می تواند به از بین بردن آکنه روی صورت کمک کند.

سلامت دستگاه گوارش

تحقیقات نشان می دهد که آویشن می تواند در بهبود عملکرد گوارش نیز بسیار مفید باشد. مصرف آویشن نفخ و گاز معده را کاهش می دهد و می تواند به درمان زخم معده کمک کند که برای آن چای یا چای آویشن توصیه می شود.

سم زدایی کبد

سموم بدن معمولا از طریق ادرار از بدن خارج می شود و به همین دلیل استفاده از دیورتیک های طبیعی باعث دفع سریعتر سموم از بدن می شود. آویشن یکی از غذاهایی است که به عنوان ادرارآور شناخته شده است و بنابراین می تواند به سم زدایی کبد کمک کند.

برای اعصاب خوبه

یکی از خواص آویشن آرامش اعصاب و بهبود خلق است. آویشن حاوی مقادیر کافی کارواکرول است که با تأثیر بر نورون ها خلق و خوی شما را بهبود می بخشد و همچنین می تواند در کنترل استرس مفید باشد.

مضرات آویشن

خطر سقط جنین

با توجه به نتایج برخی مطالعات، زنان باردار بهتر است از مصرف زیاد آویشن یا عصاره آن خودداری کنند، زیرا باعث سقط جنین می شود. به همین دلیل بهتر است برای احتیاط از مصرف Ovsion در دوران بارداری خودداری شود.

آلرژی و حساسیت

گیاهانی از خانواده نعناع از جمله گیاهانی هستند که بسیاری از افراد به صورت خوراکی، موضعی و یا حتی به عطر آنها حساسیت دارند. اگر به گیاهانی مانند کرفس، پونه کوهی یا رزماری حساسیت دارید، بهتر است در استفاده از آویشن دقت بیشتری کنید.

آویشن در رژیم غذایی

از آویشن معمولاً مانند سایر ادویه ها به صورت خشک شده برای طعم دادن به غذا استفاده می شود، البته غذا و سایر غذاها نیز از آویشن تهیه می شود که از مهم ترین آنها می توان به چای آویشن و روغن آویشن اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا