سبک زندگی

مهمترین خواص جینسینگ در سال ۱۴۰۳ که کسی به شما نمی گوید!

خرید فالوور از سایت اینبو

خواص جینسینگ

سلام همراهان همیشگی من حال و احوال شما چطور است امروز در مورد خواص و مضرات یکی از غیرمعمول ترین و جذاب ترین گیاهان صحبت خواهیم کرد: جینسینگ. این گیاه با ارزش که به دلیل ریشه های گوشتی و رشد آهسته اش شناخته می شود، در میان دوازده گونه مختلف متعلق به خانواده پاناکس است. بیایید در مورد فواید و مضرات جینسینگ بیشتر بدانیم.

فواید و خواص جینسینگ

گنجینه ای از خواص ریشه جینسینگ

جینسینگ را می توان در طیف وسیعی از مناطق آب و هوایی خنک از آمریکای شمالی تا آسیا یافت. اما بخش ارزشمندی که اغلب استفاده می شود ریشه های گوشتی روشن آن است. این ریشه ها به صورت خشک و کامل یا تکه در دسترس هستند. حال با خواصی که دارد چرا به جینسینگ علاقه مند نباشیم؟

جینسینگ آسیایی: خلق و خو و سطح انرژی را افزایش می دهد

جینسینگ آسیایی با تاثیرات مثبتی که بر سیستم عصبی بدن دارد، نیروی جدیدی را در ما آزاد می کند. آداپتوژن های موجود در این گیاه می توانند با تغییر سطح هورمون ها در بدن در کاهش و درمان استرس مزمن موثر باشند. چقدر عالی، درست است؟

جینسینگ قرمز کره ای: دفاعی قدرتمند در برابر استرس و التهاب

خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی جین سنوزیدها در جینسینگ قرمز کره ای به کاهش استرس اکسیداتیو و افزایش فعالیت آنزیم کمک می کند. این نوع جینسینگ حتی ممکن است در بهبود عملکرد مغز پس از آسیب نخاعی نقش داشته باشد. خیلی ناز، درسته؟

جینسینگ برزیلی: کلید بهبود سلامت جنسی مردان

جینسینگ برزیلی به لطف جین سنوزیدهای خود، اکسید نیتریک را در سلول های انتیما آزاد می کند که به آرامش و انقباض عروق خونی کمک می کند و در درمان اختلالات جنسی در مردان موثر است. این گیاه همچنین می تواند ترشح تستوسترون را در مردان افزایش دهد. اگرچه برای اثبات این خاصیت به تحقیقات بیشتری نیاز است.

جینسینگ آمریکایی: دوست ثابت بیماران سرطانی

پلی ساکاریدها و الیگوپپتیدهای موجود در جینسینگ آمریکایی ممکن است به کاهش استرس اکسیداتیو و خستگی کمک کنند. آنها انرژی بدنی را افزایش می دهند و به ویژه برای بیماران سرطانی موثر هستند. با این حال، این خاصیت تنها در افرادی که تحت درمان های دیگر هستند مشاهده شده است.

جادوی جینسینگ: گیاهی هوشمند برای از بین بردن سرطان!

مواجهه با کلمه سرطان به خودی خود دردسر بزرگی است، اما فکر کنید چقدر خوب است اگر گیاهی بتواند به مبارزه با این بیماری کمک کند! جینسینگ با ترکیبات محرک خود از جمله ترکیبات آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد سرطانی تاثیر بسزایی در سرطان روده بزرگ دارد. این گیاه با کاهش علائم و جلوگیری از پیشرفت سرطان، نقش یک مدافع حیاتی را در بدن ما ایفا می کند. نگران سایر انواع سرطان نیز نباشید، زیرا جینسینگ با خواص ضد توموری خود به مبارزه با سرطان سینه، پوست، ریه، کبد و پروستات کمک می کند.

سلامت در چارچوب گیاه: جینسینگ از وزن شما محافظت می کند

با سرکوب اشتها و افزایش متابولیسم، مواد شیمیایی قدرتمند موجود در جینسینگ به یک جنگجوی چربی سوز تبدیل می شود. فقط چند دقیقه قبل از خوردن مقدار کمی جینسینگ، اشتها و میل به خوردن سریع از بین می رود و در نتیجه از افزایش وزن جلوگیری می کند.

جینسینگ: یک سپر قوی ضد عفونت

خواص آنتی اکسیدانی، ضد حساسیت و ضد میکروبی جینسینگ به عنوان یک سپر در برابر عفونت های میکروبی و باکتریایی عمل می کند. این گیاه شگفت انگیز می تواند اثربخشی واکسن هایی مانند آنفولانزا، ویروس هپاتیت C، ویروس سنسیشیال تنفسی و عفونت روتاویروس را چند برابر کند.

جینسینگ: دوست سخت کوش دیابتی ها

جینسینگ با کمک ترکیبات ویژه قادر است قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد.این گیاه شگفت انگیز بر تولید انسولین نیز تاثیر دارد و مقاومت به انسولین را در بدن بهبود می بخشد. البته هنوز تحقیقات بیشتری برای درک کامل تاثیر این گیاه در درمان دیابت مورد نیاز است.

جینسینگ: انرژی بخش در روزهای خسته

گیاه جینسینگ سیبری خاصیت ضد خستگی و افزایش انرژی دارد. این گیاه شگفت انگیز به کاهش درد فیبرومیالژیا، یکی از مهم ترین علائم این بیماری کمک می کند. جینسینگ همچنین می تواند به کاهش التهاب و تثبیت اثر سیتوکین های التهابی که پس از شیمی درمانی در کودکان ایجاد می شود کمک کند.

جینسینگ: آرامش در روزهای سخت قاعدگی

گیاه جینسینگ با خواص تسکین دهنده و ضد التهابی خود می تواند به درمان دردهای قاعدگی کمک کند. این گیاه شگفت انگیز به کاهش نوسانات خلقی، احتقان، اضطراب، علائم افسردگی، تعریق شبانه، بی خوابی، افزایش وزن، ریزش مو، نوسانات خلقی و سایر تغییرات مرتبط با قاعدگی در زنان میانسال کمک می کند.

اثرات و مضرات جینسینگ

همیشه در حد اعتدال مصرف شود

جینسینگ برای زنان باردار و شیرده مناسب نیست. برخی از زنان ممکن است مواردی مانند تورم سینه و خونریزی واژن را در نتیجه استفاده از این گیاه تجربه کنند. پس اگر در این شرایط هستید بهتر است از جینسینگ خودداری کنید.

دوستی با احتیاط

مصرف بیش از حد آن همیشه می تواند مشکلاتی ایجاد کند و جینسینگ نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر بیش از حد از این گیاه مصرف کنید، ممکن است سندرم سوء مصرف جینسینگ را تجربه کنید. این وضعیت می تواند منجر به مشکلاتی مانند حساسیت سینه ها، خونریزی در دستگاه تناسلی، مسمومیت کبدی، فشار خون بالا، تشنج، حملات ناگهانی بیماری و مشکلات تولید مثل شود.

مقدار مصرف نیز به همان اندازه مهم است

یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید مصرف گیاه جینسینگ است. بهتر است مصرف این گیاه را بیش از سه ماه ادامه ندهید. قبل از مصرف خوراکی یا موضعی این گیاه حتما با پزشک خود مشورت کنید. مانند همه چیز، بهتر است جینسینگ را در حد اعتدال مصرف کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا