سبک زندگی

مهمترین خواص خرما در سال ۱۴۰۳ که کسی به شما نمی گوید!

خرید فالوور از سایت اینبو

خواص خرما

خرما که به نام روت نیز شناخته می شود، میوه ای شیرین و مغذی است که خواص دارویی بسیاری دارد. از مهمترین خواص خرما می توان به جوانسازی پوست صورت، مناسب برای بدنسازی، افزایش قوای جنسی مردان، درمان میگرن، درمان سرماخوردگی و گلودرد، سلامت کبد، کاهش چربی در بدن اشاره کرد. خون و سلامت دستگاه گوارش تو چی هستی همراه باشید

ارزش غذایی 100 گرم خرما
کالری 277
کربوهیدرات 75 گرم
فیبر 7 گرم
پروتئین 2 گرم

خواص خرما

جوانسازی پوست صورت

یکی از دلایل استفاده از خرما برای رفع چین و چروک پوست این است که این میوه دارای مقادیر کافی ویتامین C و ویتامین D است که می تواند چین و چروک های پوست را کاهش دهد.

علاوه بر این، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که خرما حاوی فیتوهورمون‌های مختلفی است که هورمون‌های گیاهی هستند که می‌توانند به جوان‌سازی پوست و کند کردن روند پیری زودرس پوست کمک کنند.

مناسب برای بدنسازی

ورزشکارانی که به ورزش های سنگین می پردازند به دلیل صرف انرژی زیاد به غذایی نیاز دارند که جایگزین انرژی کافی در بدن شود. خرما به دلیل وجود قندهای طبیعی مانند فروکتوز و گلوکز گزینه مناسبی برای تامین انرژی بدن است.

علاوه بر این، ورزش های سنگین مانند بدنسازی به غذاهایی نیاز دارند که روند ساخت و تقویت عضلات را تسریع کنند. خرما به دلیل وجود منبع غنی کربوهیدرات می تواند گزینه خوبی برای ورزشکاران باشد.

قدرت جنسی مردانه

خرما خواص زیادی برای درمان مشکلات جنسی در مردان دارد، نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که مصرف خرما می تواند اختلالات جنسی را درمان کند. علاوه بر این، فلاونوئیدها یا ترکیبات شیمیایی گیاهی موجود در خرما به افزایش تعداد اسپرم و درمان ناباروری مردان کمک می کند.

در طب سنتی برای درمان ناباروری مخلوط خرما، شیر و عسل توصیه می شود. برای تهیه این جوشانده طبیعی، شیر بز را بجوشانید، سپس خرما را له کنید و نصف قاشق غذاخوری عسل طبیعی را به شیر اضافه کنید. شیر را بعد از سرد شدن بنوشید.

درمان میگرن

جالب است بدانید که مصرف خرما می تواند به درمان سردردهای شدید و مزمن مانند میگرن کمک کند. خرما حاوی مقادیر زیادی ویتامین B است و بنابراین می تواند به تسکین سردردهای میگرنی کمک کند.

درمان سرماخوردگی و گلودرد

همچنین می توانید از خرما برای درمان بیماری هایی مانند سرماخوردگی، گلودرد و تب استفاده کنید. برای این کار یک قابلمه شیر را روی اجاق بگذارید تا بجوشد سپس 5 عدد خرما را به قابلمه شیر اضافه کرده و از روی اجاق بردارید. شیر را بعد از سرد شدن بنوشید.

سلامت کبد

یکی از خواص مهم خرما این است که می تواند به سلامت و محافظت از کبد کمک کند. مصرف منظم و مناسب خرما در یک رژیم غذایی سالم می تواند از بیماری های شایع کبدی مانند کبد چرب پیشگیری کند.

علاوه بر این مصرف خرما روند سم زدایی کبد را تسریع می کند. برای گرفتن بهترین نتیجه توصیه می شود از عصر تا صبح چند عدد خرما را در یک لیوان آب جوشانده بریزید و صبح عصاره آن را بنوشید.

کاهش چربی خون

نتایج تحقیقات جدید دانشمندان نشان می دهد خرما می تواند به کاهش سطح بالای کلسترول و تری گلیسیرید در خون کمک کند، زیرا سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است.

سلامت دستگاه گوارش

خرما یکی از میوه هایی است که اگر در رژیم غذایی مناسب قرار گیرد خواص زیادی برای سلامت دستگاه گوارش دارد. مصرف خرما برای درمان زخم معده، تقویت باکتری های مفید معده و سلامت کلی دستگاه گوارش مفید است.

از دست دادن خرما

باعث ایجاد آلرژی و حساسیت می شود

اگر پس از مصرف خوراکی یا موضعی خرما دچار واکنش های آلرژیک مانند تورم زبان، خارش و قرمزی چشم شدید، به خرما حساسیت دارید و باید مصرف خرما را قطع کنید یا با متخصص تغذیه مشورت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا