سبک زندگی

مهمترین خواص شلیل در سال ۱۴۰۳ که کسی به شما نمی گوید!

خرید فالوور از سایت اینبو

خواص شهد

شلیل یکی از محبوب ترین میوه های فصل تابستان است که در واقع نوعی هلو بدون خزه است تا با خواص و مضرات شلیل بیشتر آشنا شوید. چیزی همراه باشید

خواص شهد

سلامت قلب

شلیل یکی از میوه هایی است که خواص زیادی برای سلامت قلب دارد. فیبر و پتاسیم غنی موجود در شلیل برای سلامتی و محافظت از قلب در برابر بیماری ها بسیار مفید است و همچنین عملکرد قلب را بهبود می بخشد.

خواص ضد سرطانی

یکی از مهمترین خواص مصرف شلیل این است که می تواند به پیشگیری از سرطان کمک کند. از آنجایی که شلیل حاوی مقادیر زیادی ویتامین C، ویتامین A و پلی فنول های مختلف است، می تواند خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش دهد.

کاهش کلسترول خون

با توجه به اینکه شلیل حاوی مقادیر زیادی فیبر است، می تواند علاوه بر کلسترول خون، چربی خون را نیز کاهش دهد. با کاهش کلسترول بد خون که عامل اصلی بیماری های قلبی است، خطر ابتلا به بیماری های قلبی نیز کاهش می یابد.

سلامت دستگاه گوارش

از آنجا که شلیل مانند هلو سرشار از فیبر است، برای سلامت کلی دستگاه گوارش بسیار مفید است و هضم را بهبود می بخشد. علاوه بر این، مصرف شلیل می تواند مشکلات گوارشی مانند گاز معده را درمان کند. حالت تهوع و … نیز کمک می کند.

تنظیم فشار خون

از آنجایی که شلیل حاوی مقادیر زیادی پتاسیم است، می تواند به کنترل فشار خون بالا کمک کند. پتاسیم موجود در شلیل می تواند به تعادل pH خون کمک کند که به نوبه خود به تنظیم سطح فشار خون کمک می کند.

درمان بی خوابی

یکی دیگر از خواص معروف میوه شلیل این است که می تواند برای آرامش و درمان بی خوابی بسیار مناسب باشد. منیزیم موجود در شلیل می تواند برای کسانی که از بی خوابی رنج می برند بسیار مناسب باشد و به درمان بی خوابی کمک می کند.

درمان یبوست

یبوست معمولاً به دلیل حرکات آهسته روده ایجاد می شود. هندوانه دارای مقادیر زیادی فیبر است و به همین دلیل می تواند حرکات روده را بهبود بخشد و علاوه بر پیشگیری از یبوست، به درمان یبوست نیز کمک کند.

افزایش میل جنسی

جالب است بدانید شلیل یکی از میوه هایی است که برای تقویت قوای جنسی شناخته شده است. از آنجایی که شلیل حاوی مقادیر زیادی ویتامین و مواد مغذی است، علاوه بر افزایش تولید اسپرم، می تواند به تقویت و افزایش میل جنسی نیز کمک کند.

جوان سازی پوست

به لطف مقدار غنی ویتامین C، شلیل می تواند به سلامت کلی پوست کمک کند. مصرف شلیل باعث افزایش تولید کلاژن در بدن می شود و به همین دلیل می تواند در رفع چین و چروک و جوانسازی پوست موثر باشد.

شیل گم شد

حساسیت و آلرژی

شلیل خواص زیادی برای بدن دارد، اما برخی افراد ممکن است به مصرف خوراکی یا موضعی این میوه حساسیت داشته باشند. علائم حساسیت به شهد مشکلاتی مانند خارش دهان و گلو، آبریزش بینی، تهوع، اسهال و غیره است.

شهد در رژیم غذایی

شهد میوه ای خوشمزه است و به همین دلیل معمولاً به شکل خالص مصرف می شود. البته برخی غذاها و غذاهای محدود نیز از شهد تهیه می شود که مهمترین آنها عبارتند از: مربای شلیلوی کیک شلیل، لواشک شلج، شلج پیلو و کمپوت شالج را نام برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا