سبک زندگی

مهمترین خواص عرق بیدمشک در سال ۱۴۰۳ که کسی به شما نمی گوید!

خرید فالوور از سایت اینبو

خواص ریشه بیدمشک

گیاهی با نام علمی سالیکس کاپری که در بین مردم به بید معروف است از خانواده بید است و با خوشه های معطر و طبیعت سرد و نمناکش جلب توجه می کند. این درخت زیبا و چشم نواز تا ارتفاع 10 متری رشد می کند و گل های زرد کم رنگ آن منظره ای فوق العاده را ایجاد می کند. اما شاید جذابیت اصلی این گیاه عرق آن باشد که از اسانس ریشه بیدمشک حاصل می شود و به عنوان طعم دهنده سبک شربت ها استفاده می شود و خواص درمانی گسترده ای دارد. برای دیدن فواید و مضرات عرق فوفل به ادامه مطلب بروید سایت چیست؟ همراه باشید

خواص ریشه بیدمشک

عرق توس: داروی خالص برای پوست

ماده ای به نام کراتولیتیک در عرق فوفل یافت می شود که به عنوان یک شفابخش پوست عمل می کند. این ماده قادر است ضایعات پوستی را التیام بخشد و سلول های مرده را از بین ببرد. بنابراین اگر منافذ باز پوست هم دارید می توانید از عصاره مشک استفاده کنید. یا با نوشیدن آن یا مالیدن آن با پنبه تمیز روی پوست. ترکیبات این گیاه قادر است منافذ باز پوست را کوچک کرده و آنها را از آلودگی پاک کند. علاوه بر این، سالیسین موجود در عرق فوفل می‌تواند با کاهش ترشح سبوم، جوش‌های سرسیاه را از بین ببرد. اگر ریشه بیدمشک و ریشه بیدمشک را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، پس از مدتی پوستی صاف و تمیز خواهید داشت.

باعث افزایش قدرت قلب و آرامش می شود

بیدمشک نه تنها برای پوست، بلکه برای سلامت قلب، آرامش و رفع خستگی نیز مفید است. برای بهره مندی از این خواص می توانید نصف فنجان ریشه بیدمشک را با یک فنجان آب سرد مخلوط کرده و با کمی شکر یا عسل شیرین کرده و بنوشید. این مایع طلایی در دوران جوانی از افزایش فشار خون در سنین بالا جلوگیری می کند. پیشنهاد ما نوشیدن یک لیوان از این شربت قبل از هر وعده غذایی است.

گنجینه ای از مواد مغذی برای فشار خون

توس سرشار از مواد مغذی مانند پتاسیم، سدیم، فسفر، آهن، کلسیم، منیزیم، سلنیوم، روی و مس است. همچنین حاوی اسیدهای آمینه مانند اسید فولیک، اسیدهای چرب امگا 3، پروتئین، اسید سیتریک و آنتی اکسیدان است. این گیاه معجزه گر نه تنها قادر به کاهش قند خون است، بلکه پتاسیم موجود در آن می تواند به تنظیم فشار خون کمک کند. پس اگر فشار خون دارید استفاده از بیدمشک و عرق بیدمشک برای شما مناسب خواهد بود. می توانید آب چغندر را به شربت های مختلف اضافه کنید و با لذت بنوشید. یکی از این شربت ها، شربت شکوفه گل رز است که با عصاره بید طعم و خواص ویژه آن را افزایش می دهد.

عرق مشک، دوست تابستانی تو

تابستان و گرما به دوستی خنک و مرطوب نیاز دارد و عرق مشک این کار را برای ما انجام می دهد. این عرق نه تنها برای کسانی که مزاج گرم و خشک دارند، بلکه همه ما می توانیم در فصل تابستان از خواص آن استفاده کنیم. بدون شک مصرف ریشه بیدمشک برای رفع گرمازدگی، رفع سردرد ناشی از گرمی مزاج و کاهش تب بسیار مفید است. در عین حال از اثر آرام بخش آن بر اعصاب و تقویت قوای جنسی نیز نباید غافل شد.

چاقی با عرق؟

اکثر افراد کم وزن به دنبال راهی سریع برای افزایش وزن هستند. اما باید بدانید که هیچ غذایی نمی تواند باعث چاقی موضعی شود. پیشنهاد ما این است که تغییرات سالمی در زندگی خود ایجاد کنید. اضافه وزن نیاز به یک رژیم غذایی سالم و ورزش کافی برای جلوگیری از عوارض مرتبط با چاقی مانند دیابت و مشکلات قلبی دارد. بنابراین، ریشه باباآدم به عنوان یک نوشیدنی سالم می تواند به بازیابی اشتهای از دست رفته کمک کند.

آیا کاهش وزن با عرق کردن امکان پذیر است؟

کاهش وزن سریع اغلب دشوار است و هیچ غذای خاصی نمی تواند باعث کاهش وزن سریع شما شود. بنابراین تغذیه سالم، تحرک کافی و کاهش مصرف غذاهای چرب و شیرین رمز موفقیت است. عرق چغندر برای کاهش وزن مناسب نیست زیرا به افزایش اشتها کمک می کند. اما عرق کاسنی می تواند در کاهش اشتها مفید باشد.

عرق خردل در دوران بارداری

استفاده از گیاهان دارویی در دوران بارداری باید با احتیاط انجام شود، زیرا ممکن است عوارضی برای مادر و جنین به همراه داشته باشد. تاکنون تحقیقات کافی در مورد اثرات ریشه بیدمشک در دوران بارداری انجام نشده است. این عرق می تواند به کاهش افسردگی و نوسانات خلقی در این دوران کمک کند و در عین حال باعث بهبود یبوست و خواب در دوران بارداری شود. قبل از استفاده با دکتر خود مشورت کنید.

عرق مشک و پیشگیری از کم خونی

کم خونی ممکن است به دلایل مختلفی از جمله کمبود آهن و فولات رخ دهد. اگرچه ریشه بیدمشک حاوی آهن و اسید فولیک می تواند به پیشگیری از کم خونی کمک کند، اما باید توجه داشت که این محلول نمی تواند جایگزین درمان دارویی شود. بهترین راه برای پیشگیری از کم خونی داشتن یک رژیم غذایی سالم و مغذی است.

نگرانی در مورد مصرف عصاره بتل در بین کودکان و نوزادان

با وجود خواص مفید فراوان ریشه بیدمشک، این نوشیدنی را نباید به کودکان و نوزادان داد. این گیاهان می توانند باعث اسهال شدید شوند و همچنین می توانند باعث ترشح آهن در بدن شوند.

تاثیر عصاره مشک بر فشار خون

برخی افراد به دلیل طبع سردشان فشار خون پایینی دارند. برای این افراد باید در مصرف آب زغال اخته مراقب باشید زیرا می تواند فشار خون آنها را بیشتر کاهش دهد.

تاثیر مصرف زیاد ریشه بیدمشک بر قند خون

مصرف زیاد گیاهان دارویی و عرقیات سنتی همیشه می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد. به خصوص اگر مشکل افت شدید قند خون دارید، بهتر است گلدان فوفل را ترک کنید. زیرا می تواند شما را بی حال و ضعیف کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا