سبک زندگی

مهمترین خواص چای سبز در سال ۱۴۰۳ که کسی به شما نمی گوید!

خرید فالوور از سایت اینبو

خواص چای سبز

چای سبز همان چای سیاه است با این تفاوت که چای سبز به طور طبیعی خشک می شود و مانند چای سیاه فرآوری نمی شود.برای دیدن خواص و مضرات چای سبز با چیشی همراه باشید.

خواص چای سبز

خواص ضد سرطانی

یکی از خواص مهم چای وجود ترکیبات ضد سرطانی در این چای است. کاتچین که نوعی فنل و یک آنتی اکسیدان طبیعی در گیاهان است، به وفور در چای سبز یافت می شود و بنابراین می تواند با سلول های سرطانی مبارزه کند.

علاوه بر این ترکیبات، چای سبز حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که می تواند رشد سلول های سرطانی را در سرطان هایی مانند سرطان سینه، سرطان معده، سرطان مری، سرطان روده بزرگ و غیره کاهش دهد.

رفع زگیل

یکی از خواص چای سبز که از قدیم الایام در طب سنتی استفاده می شده است، رفع زگیل است. برای از بین بردن زگیل می توانید از چای سبز به صورت خوراکی و موضعی استفاده کنید اما برای تاثیرگذاری بیشتر بهتر است از چای سبز سرد به صورت موضعی روی زگیل استفاده کنید.

پیشگیری از پوکی استخوان

پوکی استخوان یکی از بیماری های شایع دوران سالمندی است که در زنان بسیار شایع تر است. مصرف صحیح چای سبز علاوه بر جلوگیری از پوکی استخوان به دلیل وجود فلوراید می تواند به تقویت استخوان ها نیز کمک کند.

خواص ضد پیری

چای سبز از دیرباز به عنوان یک گیاه ضد پیری شناخته شده است. وجود انواع آنتی اکسیدان های قوی در این چای به کنترل رادیکال های آزاد مخرب که عامل اصلی آسیب های پوستی هستند کمک می کند و بنابراین می تواند از ایجاد چین و چروک روی پوست جلوگیری کند.

خواص ضد افسردگی

اگر از افسردگی رنج می برید، می توانید روی کمک چای سبز حساب کنید. چای سبز به دلیل وجود مقادیر زیادی از تیانین که نوعی اسید آمینه است، استرس را کاهش داده و ذهن را آرام می کند که می تواند به درمان افسردگی کمک کند.

بوی بد دهان را از بین ببرید

یکی از خواص خوب چای سبز رفع بوی بد دهان است. از آنجایی که چای سبز حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و فلوراید طبیعی است، علاوه بر درمان بوی بد دهان، می تواند از تشکیل پلاک روی دندان هان نیز جلوگیری کند.

بهداشت دهان و دندان

اگر با مشکلاتی مانند تورم و خونریزی لثه مواجه هستید، توصیه می شود چای سبز را در برنامه غذایی خود قرار دهید. چای سبز دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است و به همین دلیل علاوه بر جلوگیری از تشکیل پلاک روی دندان، می تواند به درمان تورم و خونریزی لثه نیز کمک کند.

پیشگیری از آلزایمر

یکی از بیماری های شایع مغز که در سنین بالا بسیار شایع است، آلزایمر است که به مرور زمان منجر به از دست دادن حافظه می شود. چای سبز به دلیل وجود مقادیر غنی اسید آمینه ال تیامین و کافئین، نه تنها عملکرد مغز را بهبود می بخشد، بلکه تا حدودی از بیماری های شناختی مانند آلزایمر پیشگیری می کند.

کاهش کلسترول خون

چای سبز یکی از نوشیدنی هایی است که در کاهش کلسترول بد خون بسیار مفید است. جالب است بدانید که مصرف صحیح چای سبز علاوه بر کاهش کلسترول بد خون، می تواند به افزایش کلسترول خوب خون نیز کمک کند.

یکی دیگر از دلایلی که چای سبز در رژیم غذایی افراد مبتلا به کلسترول خون بالا گنجانده شده است این است که مصرف چای سبز می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی رایج مانند حملات قلبی کمک کند.

کاهش وزن و لاغری

یکی از خواص شناخته شده چای سبز در طب سنتی چربی سوزی است. چای سبز حاوی مقادیر زیادی پلی فنول است که سرعت متابولیسم را افزایش می دهد و از تجمع چربی در بدن جلوگیری می کند.

البته باید بدانید که علاوه بر مصرف چای سبز باید رژیم غذایی در کنار ورزش مناسب داشته باشید تا نتیجه مطلوب را بگیرید. برای تاثیر بیشتر نسبت به چای سبز می توانید مقداری هل سبز خشک را در قوری خود قرار دهید زیرا هل خاصیت چربی سوزی نیز دارد.

مضرات چای سبز

سردرد و سرگیجه

چای سبز مانند سایر چای ها حاوی مقادیر زیادی کافئین است و به همین دلیل در طولانی مدت و در مصرف زیاد می تواند جذب آهن را در بدن کاهش دهد که باعث سردردهای شدید و سرگیجه می شود. به همین دلیل توصیه می شود از مصرف زیاد چای سبز خودداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا