سبک زندگی

مهمترین 9 مورد از مهم ترین خواص و مضرات شنگ برای سلامتی در سال ۱۴۰۳ که کسی به شما نمی گوید!

خرید فالوور از سایت اینبو

خواص سنگریزه

خواص سورگوم برای کبد، خواص سورگوم برای کاهش وزن، مضرات سورگوم، خواص سورگوم خشک، طرز مصرف سورگوم، خواص سورگوم برای قند خون، خواص سورگوم و موکا، خواص سورگوم برای پوست

اگر در ماه های اردیبهشت تا تیرماه به دل طبیعت بروید، گیاه شن را خواهید دید. پزشکان طب سنتی معتقدند که این گیاه دارای طبیعت سرد و خشک است. به طور کلی شن طعم خاصی ندارد اما ساکنان آذربایجان و کرمانشاه این گیاه را به صورت خام با نمک و آبلیمو می خورند. گیاه شن که مردم خراسان به آن ریش بز خالدار می گویند، گیاهی پرخاصیت است. در گیاه شن درمان بسیاری از بیماری ها و راه پیشگیری از بسیاری از بیماری ها وجود دارد. این گیاه خودرو در شهرهای کرمانشاه، ایلام، لرستان، خلخال و شهرهای کوهستانی آذربایجان می روید. در زیر خواص شن و ماسه را برای شما گردآوری کرده ایم.

خواص گیاه شن و ماسه

سرشار از آنتی اکسیدان

شنگ خواص زیادی دارد و همین امر باعث محبوبیت و اهمیت استفاده از این گیاه می شود. شنگ دارای اثرات آنتی اکسیدانی بسیار بالایی است که باعث افزایش خواص درمانی این گیاه می شود.

گیاه شن در طب سنتی

گیاه شن در طب سنتی بسیار مهم است. این گیاه دارای خاصیت سرد و خشک است و از نظر طب سنتی و زکریای رازی قاتل سموم بدن است. از ریشه این گیاه و حتی جوشانده برگ های آن بسیار استفاده می شود. باید بدانید که ریشه این گیاه بسیار تلخ است اما خواص ماسه تحمل تلخی ریشه گیاه را برای ما آسان می کند. گفتنی است ریشه گیاه شن برای کلیه ها مضر است و برای جلوگیری از مشکل بهتر است بعد از مصرف ریشه گیاه شن عناب بخورید.

فواید گیاه شن برای دستگاه گوارش

ممکن است به دلایل مختلفی دچار اسهال شوید اما اگر در فصل بهار هستید معجزه شنگ را برای حل این مشکل نادیده نگیرید. برای رفع این مشکل مقداری از ماسه را بجوشانید یا به عنوان معجون مصرف کنید.

با گیاه شن شکم خود را تقویت کنید

گیاه شن پخته یا آب پز دیواره معده را تقویت و تقویت می کند. این کار از خونریزی معده شما جلوگیری می کند.

فواید ریشه گیاه شن

هنگامی که با خواص گیاه شن آشنا شدید، خوب است بدانید که ریشه این گیاه نیز خواص خاص خود را دارد. اگر اشتهای کمی دارید از ریشه شن غافل نشوید. ریشه شن طعم تلخی دارد اما این تلخی اشتها را تحریک می کند و با سرماخوردگی استفاده از ریشه شن برای صاف کردن سینه بسیار مناسب است.

خواص ماسه برای کبد

یکی از خواص گیاه شنگ، پاکسازی کبد است. کبد به عنوان یک عضو مهم در سیستم بدن برای تصفیه خون و دفع سموم و مواد زائد استفاده می شود. سبزی شن به دلیل ترکیبات خاص موجود در آن می تواند بهبود عملکرد کبد را تسهیل کند. با افزایش تولید صفرا و تسهیل حرکت صفرا در مجاری صفراوی، چای سبز می تواند به پاکسازی کبد و حفظ عملکرد مطلوب آن کمک کند. علاوه بر این، ریشه شن که یکی دیگر از اجزای این گیاه است، حاوی شیره سفید رنگی به نام زاندرون است که خاصیت سم زدایی بیشتری دارد. این زاندرون به عنوان یک ترکیب طبیعی می تواند به پاکسازی و سم زدایی کبد کمک کند. با استفاده از کاندارون موجود در ریشه شن، می توان به بهبود عملکرد کبد و درمان بیماری های کبدی مانند کبد چرب کمک کرد.

مضرات شن و ماسه

طبیعت سرد و خشک

باید بدانید که مصرف بیش از حد هر چیزی به جای اینکه برای بدن مفید باشد به بدن شما آسیب می رساند. گیاه شنگ نیز از این قاعده مستثنی نیست. گیاه شن طبیعتی سرد و خشک دارد. افراد سرد مزاج در مصرف این گیاه زیاده روی نکنند.

مشکلات کلیوی

این گیاه برای کسانی که بیماری های کلیوی دارند بسیار مضر است و بنابراین باید از مصرف آن خودداری کنند یا حداقل با پزشک مشورت کنند.

زنان حامله

زنان باردار باید بسیار مراقب آنچه می خورند باشند. زیرا هیچ منبع معتبری وجود ندارد که آیا این گیاه برای زنان مفید است یا مضر. اگر در این مدت تمایل به خوردن گیاه شن دارید، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا