فناوری و تکنولوژی

«مودم‌های تولید داخل نمی‌توانند سرعت بالا داشته باشند»

خرید فالوور از سایت اینبو

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: قابلیت های مودم های ساخت داخل قابلیت پشتیبانی از اینترنت پرسرعت را ندارد.

به گزارش شفقنا، عیسی زارع پور درباره «پس از اظهارات اخیر مدیر یکی از اپراتورهای اینترنتی که مشکل شبکه را به دلیل استفاده از مودم های ساخت داخل عنوان کرد، آیا این مشکل را بهانه ای برای واردات ارزان و ارزان اپراتورها نمی دانید. از مودم های چینی استفاده کردید؟» و برای حمایت از تولید داخلی، چگونه با این اپراتور برخورد کردید؟ وی گفت: بحثی که مطرح کردید در مورد مودم های فیبر است که 400 تا 500 هزار مشترک دارند.

وی ادامه داد: موضوع مطرح شده از سوی مدیر این اپراتور علنی نیست و دغدغه شخصی وی است. از طرفی مودم های تولید داخل قابلیت های داشتن سرعت بالا را ندارند.

زارع پور گفت: بخشی از صحبت های این مدیر اپراتور درست است، زیرا الان هم اگر مودم های خارجی نتوانند روی فرکانس 2.4 که فرکانس رایج وای فای است کار کنند، نمی توانند سرعت های بالای 100 گیگاهرتز را ارائه کنند. فرکانس 6.5 که استاندارد وای فای 6 و 7 است می تواند تا یک گیگ سرعت ارائه دهد. در حال حاضر، Wi-Fi 7 استاندارد جدید می تواند تا 10 گیگابایت را ارائه دهد. مودم باید مودمی باشد که این قابلیت را داشته باشد.

وی تصریح کرد: برخی از مودم های تولید شده در کشور از این فرکانس ها پشتیبانی نمی کنند اما اکنون شرکت یا تولیدکننده مودم در برنامه تولید است و باید به تولید داخلی و از سوی دیگر محصولی که تولید می شود توجه کنیم. باید دارای کیفیت و ویژگی هایی باشد که دارای ویژگی هایی باشد که پاسخگوی نیاز کاربران باشد.

زارع پور تصریح کرد: مشکل مودم نیست، شبکه در حال حاضر این قابلیت را دارد و در شهرهایی که فیبر نوری نصب شده است، مشترکانی که فیبر نوری دریافت می کنند می توانند تا 1000 سرعت بگیرند، اما مودم فعلی که اکنون در بازار است امکان پذیر نیست. از این توان حمایت کنیم، بنابراین نیاز داریم که تولیدکنندگان محصولات خود را ارتقا دهند و در صورت نیاز تا زمانی که تولید داخلی به حدی برسد که این نیاز را تامین کند، نیازها از طریق واردات تامین می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا