سبک زندگی

نشانه‌های عفونت گوش چیست؟

خرید فالوور از سایت اینبو

دکتر شریفیان ضمن بیان این مقدمه که گروه تخصصی گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با قدمت 70 ساله خود منشأ خدمات بسیاری در زمینه های مختلف علمی، پژوهشی و درمانی و با کسب رتبه های برتر متخصص بوده است. هیئت مدیره در سالهای متوالی از جمله سال 1402، تمایزات ارزشمندی را در کارنامه فعالیت خود ثبت کرد و افزود: عفونت حاد گوش در بزرگسالان معمولاً ناشی از یک بیماری زمینه ای مانند آلرژی و انحراف شدید بینی، پولیپ بینی و انسداد بینی در سرماخوردگی است. علائم آن علائم بیماری های گوش است. کودکان مانند درد گوش، کاهش شنوایی، احساس سنگینی در گوش مشابه هستند.

به گزارش سرگرمی روز، وی ادامه داد: عفونت گوش همراه با تب و علائم عمومی یک بیماری تب دار ظاهر می شود و پس از معاینات پزشکی در صورت نیاز آنتی بیوتیک تجویز می شود. علاوه بر این، توصیه می شود از تجویز خودسرانه آنتی بیوتیک ها و سایر درمان های جانبی اکیداً خودداری شود، زیرا عوارض و مشکلات زیادی را ایجاد می کنند.

وی در خصوص مشکلات گوش در سالمندان نیز گفت: سالمندانی که به طور ناگهانی دچار گرفتگی و سنگینی گوش می شوند، معمولاً همزمان دچار گرفتگی بینی در پشت بینی می شوند که تنها علامت آن احساس سنگینی و گرفتگی یک طرفه گوش است. این علامت ممکن است نشان دهنده یک تومور بدخیم باشد. به همین دلیل است که کم شنوایی یک طرفه که به تدریج و همزمان با ترکیدن گوش و سنگینی گوش در بزرگسالان و گاهی در افراد جوان اتفاق می افتد، نشانه بیماری بدخیم است که باید به پزشک متخصص مراجعه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا