فناوری و تکنولوژی

نظر جنجالی مدیر اپل درباره تولید آیفون در چین و تایید ایلان ماسک

خرید فالوور از سایت اینبو

ویدیویی قدیمی از تیم کوک در شبکه اجتماعی ایکس بازنشر شد و اظهار نظر ایلان ماسک در آن جنجال زیادی در مورد انتقال تجارت این شرکت ها به چین به پا کرد.

به گزارش مهر، ویدئویی قدیمی از تیم کوک، مدیرعامل اپل در پلتفرم اجتماعی ایکس دست به دست شده است، اپل کوک در این ویدئو مدعی شده است که شرکت ها برای کاهش هزینه ها، تولید را به چین منتقل نمی کنند. این موضوع واکنش های زیادی را در پی داشت.

این ویدیو مربوط به قبل از انتقال اپل تولید محصولات خود به کشورهای دیگر از جمله هند است.

کوک می گوید: «تصور غلط رایج در مورد نیروی کار ارزان چینی مدت هاست که منسوخ شده است. دلیل اصلی اینکه شرکت ها چین را برای تولید محصولات خود انتخاب می کنند، مهارت های زیادی است که در یک مکان وجود دارد.

دلیل اینکه این تاپیک در فضای مجازی منتشر شد، احتمالا به این دلیل است که ایلان ماسک به آن پاسخ داده است. ماسک به شیوه مرموز معمول خود در پاسخ به این ویدئو نوشت: “درست است” و بحث و مناظره داغی را بین مخالفان و حامیان او در بخش نظرات این ویدئو به راه انداخت.

برخی از کاربران ادعا می کنند که کوک دروغ می گوید. برخی دیگر نیز با او موافق بودند و در میان آنها برخی نیز اشاره کردند که آمریکا در این زمینه از چین عقب است. با این حال، بسیاری از مردم اشاره کردند که اپل تولید خود را به کشورهای دیگری منتقل کرده است که تولید را ارزان می کنند.

به گفته کوک، نوع محصولاتی که شرکت هایی مانند اپل تولید می کنند به مهارت ها و ابزارهای پیچیده ای نیاز دارند. این شرکت ها چین را مکان مناسبی برای جابجایی فعالیت های خود با توجه به «استخر مهارت» ذکر شده می دانند.

کد ویدیو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا