سبک زندگی

نیش زنبور در چشم انسان باعث کوری می‌شود؟

خرید فالوور از سایت اینبو

اکثر مردم در طول زندگی خود نیش زنبور را تجربه کرده اند. زنبور ممکن است بازوها، پاها، گردن یا حتی زبان شما را هدف قرار دهد. اما چشم کمی عجیب به نظر می رسد. حتی می گویند احتمال گزش زنبور به چشم انسان با احتمال اصابت صاعقه برابر است.

نیش زنبور در چشم انسان می تواند بسیار خطرناک باشد

مردی 55 ساله در حیاط خانه خود مشغول کار بود که ناگهان زنبورهای زیادی به او حمله کردند. همانطور که انتظار می رفت، او درد زیادی داشت. بنابراین او به یک درمانگاه محلی رفت. دکتر در کلینیک نیش زنبور را از چشم مرد خارج کرد و گفت به زودی همه چیز خوب خواهد شد. اما دو روز بعد اوضاع بدتر شد.

التهاب و درد شدید باعث شد بینایی مرد 55 ساله به شدت کاهش یابد. این امر نیز مستلزم این بود که مرد میانسال این بار به بیمارستان تخصصی چشم مراجعه کند. چشم راست این فرد به شدت ملتهب و متورم شده بود. همچنین خون زیادی در چشمانش جاری بود. در معاینه چشم پزشک مشخص شد که پزشک عمومی قسمتی از نیش زنبور را هنگام برداشتن آن از چشم شکسته است.

این اتفاق باعث شد تا سم بیشتری وارد چشم شود. همچنین یک تکه کوچک از لقمه همچنان در چشم باقی مانده بود. البته این قطعه آنقدر کوچک بود که با بزرگنمایی 16 برابری قابل مشاهده بود. اما می تواند به راحتی فرد را کور کند. در نهایت چشم پزشک دو قطره ضد باکتری و ضد التهاب برای بیمار تجویز کرد. با این حال 5 ماه طول کشید تا بینایی مرد به حالت عادی برگردد.

درست است که حادثه با آمریکایی نادر است، اما اگر زنبوری چشم انسان را نیش بزند چه؟ اگر زنبور به پلک یا اطراف چشم برود جای نگرانی نیست. یک کیسه یخ و کمی استراحت می تواند شما را به حالت عادی بازگرداند. اما اگر زنبوری چشم را نیش زد، باید فوراً به چشم پزشک مراجعه کنید.

به گفته متخصصان پزشکی و سلامت، اگر چند روز از درمان خانگی خود را سپری کنید، به دو دلیل مختلف می توانید بینایی خود را از دست بدهید. همچنین توجه داشته باشید که افراد عادی نمی توانند نیش زنبور را به طور کامل از چشم شما پاک کنند.

اولین مشکلی که ممکن است برای شما اتفاق بیفتد التهاب قرنیه است. این التهاب در مراحل اولیه به راحتی برطرف می شود. اما اگر ادامه یابد، می تواند بینایی شما را به شدت ضعیف کند و شما را به پیوند قرنیه سوق دهد.

مشکل دیگری که در صورت نیش زنبور به چشم انسان ممکن است رخ دهد انسداد شریان مرکزی شبکیه است. این شریان وظیفه خون رسانی به رشته های عصبی و قسمت داخلی شبکیه را بر عهده دارد. اگر فرد به موقع این مشکل را درمان نکند، احتمال نابینایی وجود دارد.

منبع: سرگرمی روز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا