سبک زندگی

هرگز این خوراکی‌ها را دو بار گرم نکنید

خرید فالوور از سایت اینبو

برخی از غذاها را نباید دوباره گرم کرد زیرا ارزش غذایی خود را از دست می دهند و حتی ممکن است پس از گرم شدن مجدد حاوی ترکیبات مضر باشند.

به گزارش سرگرمی روز، در ادامه این مطلب به غذاهایی که نباید دوباره گرم شوند اشاره می کنیم.

اسفناج

اسفناج حاوی ترکیباتی به نام نیترات است که برای سلامتی بدن خطرناک نیست. اما زمانی که اسفناج پس از یک بار پخت دوباره در معرض حرارت قرار می گیرد، نیترات به نیتریت تبدیل می شود که برای سلامتی مضر است و می تواند زمینه ساز رشد و گسترش سلول های سرطانی باشد.

قارچ

معمولا از قارچ برای تهیه سس و فست فود استفاده می شود اما اگر بماند نباید دوباره گرم شود. به گفته کارشناسان، فرآیند گرم کردن مجدد قارچ باعث ایجاد تغییراتی در بافت آن می شود که مشکلات گوارشی ایجاد می کند و باعث نفخ می شود.

سیب زمینی

برخی برای صرفه جویی در وقت، سیب زمینی آب پز یا نیمه سرخ شده را در یخچال نگهداری می کنند تا سریعتر غذا را آماده کنند. اما این به هیچ وجه توصیه نمی شود، زیرا در این حالت سیب زمینی تمام خواص خود را از دست می دهد، هضم را مشکل می کند و حتی ممکن است ترکیبات سمی در آن ظاهر شود. بهتر است از سیب زمینی سرد فقط برای سالاد استفاده کنید.

تخم مرغ

تخم مرغ پس از گرم شدن مجدد نه تنها طعم خوبی ندارد، بلکه در این صورت بسیاری از پروتئین های آن نیز تغییر کرده و هضم آن دشوارتر می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا