سبک زندگی

هرگز این غذا‌ها را در مایکروویو گرم نکنید!

خرید فالوور از سایت اینبو

اجاق‌های مایکروویو می‌توانند گزینه خوبی برای گرم کردن مجدد غذا باشند زیرا باکتری‌های مضر را از بین می‌برند، اما به دلیل طبخ ناهموار غذا بدنام هستند که به باکتری‌های مضر اجازه زنده ماندن و رشد می‌دهد و شما را در معرض خطر مسمومیت غذایی قرار می‌دهد.

میتزی باوم، مدیر عامل Stop Foodborne می گوید: وقتی غذا را دوباره در مایکروویو گرم می کنید، باید حداقل یک بار غذا را هم بزنید تا حرارت پخش شود و سپس دوباره آن را در مایکروویو قرار دهید تا به دمای مناسب برسد.

دکتر راندال فیبوس، دکترا، استاد ایمنی مواد غذایی در دانشگاه ایالتی کانزاس، 4 غذا را توصیه می کند که هرگز نباید آنها را در مایکروویو قرار دهید.

1. شیر فرموله شده یا شیر مادر

جوآن بلیک، استاد تغذیه در دانشگاه بوستون، می‌گوید: «مایکروویو کردن شیر خشک یا شیر مادر می‌تواند باعث گرم شدن ناهموار و ایجاد نقاط داغ در بطری شود. این قسمت‌های بسیار داغ مایع می‌توانند دهان کودک را جوش بزنند.»

2. مرغ شکم پر

دکتر باربارا کوالچیک، دانشیار و مدیر موسسه ایمنی غذایی و امنیت تغذیه در دانشگاه جورج واشنگتن، می گوید مرغ شکم پر هرگز نباید در مایکروویو قرار گیرد. او می گوید: «مرغ شکم پر ممکن است برچسب «آماده برای طبخ» داشته باشد، اما شما نباید آن را فقط در مایکروویو قرار دهید. اگرچه مرغ را می توان به سرعت طبخ کرد، اما مواد داخل آن ممکن است به دمای مناسبی که برای از بین بردن باکتری های مضر نیاز است نرسد و خطر ابتلا به بیماری های ناشی از غذا را افزایش دهد.

3. طعم دهنده های گوشت خام یا مرغ

اگرچه مارینادها قبل از پختن به غذاهای خام و غنی از پروتئین طعم بسیار خوبی می دهند، اما نباید از ماریناد پخته نشده به عنوان سس تکمیلی برای گوشت یا مرغ پخته شده استفاده کنید.

4. غذاهای باقی مانده برای بیش از یک هفته

اگر غذا به مدت هفت روز یا بیشتر در یخچال مانده است، حتما آن را بیرون بریزید. غذاهای بسیار قدیمی می توانند باعث فساد (کپک، مخمر) و باکتری شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا