سبک زندگی

هر چند وقت یک‌بار باید تلفن همراه را تمیز کرد؟

خرید فالوور از سایت اینبو

اگر از یک قاب پلاستیکی تلفن همراه استفاده می کنید، تمیز کردن آن به طور منظم مهم است.

مجله تایم در گزارشی در مورد تمیز کردن تلفن همراه به نقل از روزنامه تایم، نوشت: «اگر تلفن همراه توسط هاله‌ای از باکتری‌های نامرئی احاطه شود که مطمئناً همینطور است، ممکن است بیشتر آن بی‌ضرر باشد. اما تمیز کردن تلفن همراه به این بستگی دارد که کجا بوده‌اید و چه کار کرده‌اید.»

امیلی توت مارتین، استادیار اپیدمیولوژی در دانشگاه میشیگان، می‌گوید: منطقی نیست که بگوییم باکتری‌های رایج افراد سالم که روی سطح گوشی باقی می‌مانند ما را بیمار می‌کنند.

به گفته وی، میکروب ها در اطراف ما هستند، اما از آنجایی که هنگام غذا خوردن به گوشی خود دست می زنیم، بهتر است در استفاده از آن دقت بیشتری داشته باشیم.

فیلیپ تیرنو، MD، استاد بالینی میکروبیولوژی و آسیب شناسی در نیویورک می گوید: میکروب های بیماری زا، از جمله آنهایی که باعث مسمومیت غذایی، سرماخوردگی و سایر عفونت ها می شوند، تنها زمانی شما را بیمار می کنند که وارد بدن شما شوند. آنها با چسبیدن به دست ها و سپس ورود به غذایی که در دهان می گذارید باعث بیماری می شوند. او می‌گوید: «آن‌ها همچنین می‌توانند از طریق لمس گوش‌ها، سوراخ‌های بینی و آسیب‌های پوستی مانند خراش‌ها و بریدگی‌ها وارد بدن شوند».

ترینو می‌گوید: «با فرض اینکه هیچ بریدگی یا خراش‌ای ندارید، مهم نیست که چقدر دست‌هایتان کثیف است، فقط قبل از غذا آن‌ها را با آب و صابون کاملاً بشویید». اما اگر بلافاصله پس از شستن دست‌هایتان، گوشی آلوده به میکروب را بردارید، مانند آنچه در خواربارفروشی انجام دادید، بلافاصله در معرض خطر هستید.»

به گفته وی، هر چه افراد بیشتر به یک سطح دست بزنند، خطر ابتلا به عفونت و بیماری بیشتر می شود. به عنوان مثال، اگر شما میله های قطار شهری را لمس کنید و سپس گوشی خود را لمس کنید، میکروب های دست فردی که همان نوار را لمس کرده است به تلفن همراه شما منتقل می شود.

تمیز کردن تلفن همراه به این بستگی دارد که کجا بوده اید و چه کار کرده اید. اگر در طول وعده های غذایی از گوشی خود استفاده نمی کنید، لازم نیست هر روز آن را تمیز کنید. اما اگر همیشه و در حین غذا خوردن از تلفن همراه خود استفاده می کنید، تمیز کردن روزانه با دستمال مرطوب ضروری است. تیرنو می گوید: «من روزی دو بار گوشیم را تمیز می کنم، یک بار صبح و یک بار شب.

اگر از یک قاب پلاستیکی تلفن همراه استفاده می کنید، تمیز کردن آن به طور منظم مهم است زیرا باکتری ها راحت تر از قطعات فلزی، شیشه ای یا پلاستیکی به آن می چسبند. همچنین از آنجایی که کناره و قاب گوشی روی هم قرار می گیرند، باکتری های بیشتری را نسبت به سطح گوشی جذب می کنند، بنابراین در هنگام تمیز کردن گوشی به ترک ها بیشتر توجه کنید.

اگر نگران آسیب دیدن تلفن همراه خود هستید، اپل و سازندگان آن توصیه می کنند قبل از تمیز کردن گوشی را خاموش کنید و مراقب باشید مایعات وارد درزهای گوشی و محفظه شارژ نشود. مراقب باشید که مواد ضدعفونی کننده را مستقیماً روی دستگاه اسپری نکنید، بلکه آن را روی دستمال یا پارچه تمیز بپاشید و سپس گوشی را تمیز کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا