سبک زندگی

هسته این میوه را به هیچ عنوان نخورید!

خرید فالوور از سایت اینبو

زردآلو حاوی آمیگدالین است که برای ساختن داروی درمان سرطان به نام Laetrile استفاده می شود. این دارو برای استفاده در ایالات متحده تایید نشده است، اما آمیگدالین موجود در هسته زردآلو به عنوان داروی مکمل فروخته می شود.

به گزارش سرگرمی روز، در حالی که مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد آمیگدالین خاصیت ضد سرطانی دارد، اما کلینیک تجربی موسسه ملی سرطان این ماده را موثر نمی داند.

همچنین، مصرف آمیگدالین، یک گلیکوزید سیانوژن، می تواند باعث مسمومیت با سیانید شود، زمانی که شما غذاهای حاوی گلیکوزیدهای سیانوژنیک می خورید، با آنزیم های بدن خود واکنش نشان می دهد و سیانید هیدروژن آزاد می کند.

عوارض و خطرات مصرف هسته زردآلو

به طور کلی زردآلو به دلیل وجود آمیگدالین فوق العاده برای بدن مضر است و مصرف آن توصیه نمی شود. همچنین هسته این میوه حاوی آمیگدالین است که منجر به تولید ماده ای به نام سیانید در بدن می شود که مانند سیانید عمل می کند و می تواند باعث اختلالات تنفسی، فلج و حتی مرگ در انسان شود و عوارضی به همراه داشته باشد.

عوارض جانبی خفیف

هنگامی که هسته زردآلو می خورید، عوارض خفیف مسمومیت با سیانید که تجربه می کنید سردرد، حالت تهوع، استفراغ و احساس گیجی است.

عوارض و عوارض جانبی شدید

به گفته متخصصان MSKCC، هشداردهنده ترین علائم مرتبط با مسمومیت با سیانید عبارتند از: سطح هوشیاری پایین، سیانوز (آبی شدن پوست، ناخن ها و لب ها به دلیل کمبود اکسیژن)، افتادگی پلک ها و فشار خون پایین.

این مسمومیت به اعصاب بدن نیز آسیب می رساند. به عنوان مثال، اندرو ویل، پزشک و بنیانگذار مرکز پزشکی کل نگر آریزونا، توصیه می کند که ممکن است به دلیل آسیب عصبی در راه رفتن مشکل داشته باشید، که می تواند باعث آسیب کبدی نیز شود.

کما و مرگ

بر اساس تئوری MSKCC، مسمومیت شدید با سیانید می تواند منجر به کما و مرگ شود. به گفته انجمن سرطان آمریکا، مصرف همزمان هسته زردآلو و ویتامین C میزان سیانید آزاد شده در بدن را افزایش می دهد و اثرات سمی آن را چند برابر می کند.

هسته زردآلو را همزمان با چه میوه ای نباید خورد؟

دکتر ویل می گوید: عوارض آمیگدالین با خوردن هلو، کرفس، جوانه گندم و هویج چند برابر می شود. زیرا این سبزیجات حاوی آنزیمی هستند که آزادسازی سیانید را در بدن فعال می کند.

مصرف هسته زردآلو در دوران بارداری

کارشناسان ASC پیشنهاد می کنند که زنان باردار یا شیرده از خوردن هسته زردآلو یا سایر موادی که منبع آمیگدالین هستند به دلیل مسمومیت با سیانید خودداری کنند.

خوردن هسته زردآلو برای درمان سرطان

آنها همچنین اظهار داشتند که استفاده از این روش درمانی به جای درمان های مرسوم سرطان اشتباه است، زیرا استفاده از روش های درمانی اثبات نشده خطرات جدی برای سلامتی دارد.

با توجه به بررسی انجام شده توسط ASC در سال 1991، استفاده از هسته زردآلو برای درمان سرطان به نظریه ارائه شده توسط شیمیدان ارنست تی کرب در سال 1920 مربوط می شود. کرب عصاره هسته زردآلو را برای درمان سرطان امتحان کرده بود، اگرچه ASC ثابت کرد این دارو برای استفاده انسان بسیار سمی است.

نکاتی برای خرید و خوردن زردآلو

زردآلوهایی که رنگ نارنجی تیره دارند حاوی بتاکاروتن بیشتری هستند. این ماده در پیشگیری از سرطان، کاهش خطر بیماری های قلبی، سکته و آب مروارید بسیار موثر است. پتاسیم موجود در زردآلو به بهبود سلامت سالمندان کمک می کند و همچنین به بهبود افسردگی در آنها کمک می کند.

بهتر است زرده را هر روز بخرید و ظرف دو روز بخورید.

زردآلوی نرم، گوشتی و تازه را برای مصرف انتخاب کنید و هرگز زردآلو زرد روشن نخرید زیرا حاوی ترکیبات گوگردی است.

زردآلو را باید در یخچال نگهداری کرد و در کیسه پلاستیکی گذاشت و کودکان باید فقط انواع رسیده را بخورند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا