فناوری و تکنولوژی

هشدار اروپا به مایکروسافت: ماجرا تمام نشد!

خرید فالوور از سایت اینبو

اگرچه تحقیقات کمیسیون اروپا در ماه آوریل مایکروسافت را از تلاش برای کنترل مخفیانه OpenAI پاک کرد، شراکت 13 میلیارد دلاری بین این دو شرکت از چشم رگولاتور دور نمانده است.

به گزارش سرگرمی روز، مارگارت وستاگر، معاون Casein Europe در بیانیه ای اعلام کرد که شرکت هایی مانند مایکروسافت، OpenAI و دیگر بازیگران کلیدی در مدل های زبان اصلی همچنان تحت نظارت قانون گذاران اتحادیه اروپا خواهند بود.

این کمیسیون قبلاً ابراز نگرانی کرده بود که غول‌های فناوری مانند مایکروسافت به جای ادغام‌های سنتی که نیاز به بررسی نظارتی و انحصار بالقوه دارد، به شراکت متوسل می‌شوند تا از بررسی جلوگیری کنند.

وستاگر گفت: «از نظر کنترل ادغام شرکت‌ها، ما شاهد روندی هستیم که شرکت‌های بزرگ با توسعه‌دهندگان کوچک هوش مصنوعی وارد اتحاد می‌شوند. . ما باید اطمینان حاصل کنیم که مشارکت هایی مانند این پوششی برای یک شریک برای داشتن نفوذ کنترل کننده بر شریک دیگر نمی شود.

اکنون که کمیسیون اروپا اذعان کرده است که مایکروسافت با حمایت قاطع از OpenAI از قوانین ادغام اروپایی اجتناب نکرده است، کمیسیون این سوال را مطرح کرده است که چگونه این معامله بر رقبای شرکت تأثیر می گذارد.

وستاگر در ماه مارس گفت که کمیسیون اروپا پس از درخواست اطلاعات از چندین غول فناوری از جمله مایکروسافت، گوگل، فیس بوک و تیک تاک، به بررسی همکاری مایکروسافت با OpenAI ادامه خواهد داد. این تحقیقات شامل درخواست پیگیری برای اطلاعات در مورد توافق بین مایکروسافت و OpenAI بود. به نظر می رسد کمیسیون اروپا می خواهد مطمئن شود که غول نرم افزاری انحصار ناعادلانه ای بر کار OpenAI ندارد.

طبق شرایط قرارداد مایکروسافت با OpenAI، به خالق ChatGPT در ازای استفاده از مدل‌های چت ربات هوش مصنوعی این شرکت در محصولات مختلف مایکروسافت، از موتور جستجوی بینگ گرفته تا آفیس، و GitHub، قول داده شد که به مبالغ هنگفتی پول و قدرت محاسباتی Azure دسترسی داشته باشد.

با وجود سرمایه گذاری عظیم مایکروسافت در OpenAI، این غول نرم افزاری حداقل در نگاه اول کنترل کمی بر فعالیت های OpenAI دارد. در واقع، تا زمانی که سم آلتمن به حالت تعلیق درآمد و به عنوان مدیرعامل OpenAI بازگشته بود، مایکروسافت توانست یک ناظر را در هیئت مدیره OpenAI قرار دهد.

علیرغم نفوذ مایکروسافت و رهبری OpenAI در توسعه هوش مصنوعی، این دو تا جلب توجه قانونگذاران فاصله زیادی دارند. وستاگر گفت، کمیسیون اروپا همچنین درخواست هایی را برای اطلاعات بیشتر در مورد برنامه این شرکت برای ادغام مدل Jumna Nano AI در برخی از دستگاه های سامسونگ به گوگل ارسال کرده است.

طبق این رجیستری، تنظیم کننده های اتحادیه اروپا تنها کسانی نیستند که مشارکت مایکروسافت با OpenAI را هدف قرار می دهند. کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده ظاهراً در حال بررسی است که آیا این قرارداد بزرگ به این دو شرکت مزیت ناعادلانه می دهد یا خیر.

گفته می شود وزارت دادگستری ایالات متحده در حال آماده شدن برای تحقیق در مورد اینکه آیا Nvidia که 80 درصد از بازار زیرساخت هوش مصنوعی را در اختیار دارد، به یک انحصار تبدیل شده است یا خیر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا