سبک زندگی

هشدار! مصرف این سیب‌زمینی‌ها خطرناک است

خرید فالوور از سایت اینبو

فرقی نمی کند سیب زمینی پخته، سرخ شده یا پخته باشد. در هر صورت ممکن است بویی در آن وجود داشته باشد که مشکوک نباشید که حاکی از یک ماده خطرناک و کشنده است. به همین دلیل باید مواظب باشید که اگر سیب زمینی این چنین بویی دارد از آن استفاده نکنید وگرنه شما را بیمار می کند.

اگر سیب زمینی بوی تلخ می دهد، آن را نخورید

به گزارش سرگرمی روز، سیب زمینی جزو خانواده غذاهای خوشمزه است که ممکن است برخی از آنها به طور طبیعی حاوی سولانین باشند. کارشناسان بر این باورند که می‌توان مقدار کمی سولانین را بدون ایجاد واکنش زیاد مصرف کرد، اما اگر این سم به‌طور نامناسب در بدن ذخیره شود، می‌تواند باعث آسیب شود.

خوشبختانه دو علامت رایج در این مورد وجود دارد: بوی تلخ یا رگه های سبز روی پوست. البته پوست سبز به خودی خود مضر نیست و نشان دهنده کلروفیل است، اما گاهی نشان دهنده وجود سم سولانین نیز هست. سیب زمینی بد و فاسد گاز سولانین تولید می کند که می تواند فرد را بیمار کند.

خطر سم در سیب زمینی بد بود

سطح بالای سولانین برای سلامتی مضر است. مصرف سیب زمینی حاوی مقدار زیادی از این ماده سمی می تواند فرد را در عرض 24 ساعت به کما برساند یا باعث مرگ شود. این آزمایش بر روی بسیاری از افراد انجام شد و مشاهده شد که علائمی مانند استفراغ، اسهال، درد داشتند. ، شکم و در موارد شدیدتر افسردگی و مشکلات سیستم عصبی مرکزی دارند.

دلیل تولید سم و بوی بد سیب زمینی

دلیل این تغییر مشکلات نگهداری سیب زمینی است. مطالعات نشان می دهد که این مشکل زمانی رخ می دهد که سیب زمینی برای مدت طولانی در معرض نور قرار گیرد. نور فلورسنت یا نور طبیعی این مشکلات را افزایش می دهد. بنابراین بهتر است آن ها را در کیسه ای قرار دهید و در کمد نگه دارید تا در معرض نور زیاد قرار نگیرند و در مکانی تاریک و خنک قرار دهید. اگر سیب زمینی شما رگه های سبز دارد، آنها را دور بریزید. البته حذف قسمت های سبز رنگ و آب پز کردن سیب زمینی ممکن است مقداری از سموم را از بین ببرد، اما راه خوبی برای پیشگیری از بیماری نیست.

خطر نگهداری طولانی مدت سیب زمینی

نگهداری طولانی مدت سیب زمینی باعث آسیب می شود. نگهداری سیب زمینی در تاریکی کار درستی است، اما اگر آن را برای مدت طولانی نگهداری کنید، خطرات زیادی برای سلامتی به همراه دارد و کیفیت آنها کاهش می یابد، وضعیت خوبی ندارند و ممکن است فاسد شوند، در این صورت باید حتما آنها را دور بریزید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا