سبک زندگی

هفت فایده بی‌نظیر حمام بخار

خرید فالوور از سایت اینبو

حمام بخار یا سونا که در آن رطوبت هوا بسیار بالا و دمای آن از 37 تا 43 درجه است، فواید زیادی برای بدن دارد.

به گزارش سرگرمی روز، از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. بهبود گردش خون

مطالعات نشان داده اند که حمام بخار باعث باز شدن مویرگ ها و در نتیجه اکسیژن رسانی بهتر در سراسر بدن می شود. در عین حال، گردش خون را بهبود می بخشد، فشار خون را کاهش می دهد و قلب را سالم تر نگه می دارد و در عین حال سرعت ترمیم بافت های آسیب دیده پوست را افزایش می دهد.

2. بهبود وضعیت پوست

گرما و تعریق در یک محیط گرفتگی و مرطوب، منافذ بسته پوست را باز می کند و تمام کثیفی ها و پوست مرده را از روی پوست پاک می کند. این ویژگی باعث بهبود آکنه افرادی می شود که از آن جوش های مزاحم رنج می برند.

3. درمان دردهای عضلانی ناشی از ورزش

استفاده از بخار داغ بلافاصله بعد از تمرینات ورزشی سنگین، درد ناشی از ورزش را به دلیل شل شدن انتهای اعصاب و شل شدن عضلات تسکین می دهد.

4. بهبود سفتی مفاصل

بخار آب باعث کاهش سفتی مفاصل و افزایش انعطاف پذیری آنها می شود و در عین حال درد مفاصل را کاهش می دهد.

5. کاهش استرس

دمای اتاق بخار باعث ترشح بیشتر هورمون های اندورفین می شود. این هورمون به عنوان هورمون احساس خوب نیز شناخته می شود زیرا می تواند استرس فرد را کاهش دهد. در همین حال، استراحت در حمام بخار میزان هورمون کورتیزول را که یک هورمون استرس است کاهش می دهد و فرد احساس آرامش می کند.

6. رفع گرفتگی سینوسی و ریه

گرمای بخار باعث باز شدن غشاهای مخاطی کل بدن و در نتیجه تنفس عمیق و راحت می شود. بخار همچنین سینوس ها و ریه ها را باز می کند و تنفس را بهبود می بخشد.

7. کالری بیشتری بسوزانید

حمام بخار ضربان قلب و همچنین تعریق را افزایش می دهد و بدن را در مسیر کاهش وزن قرار می دهد. البته کاهش وزن در اثر تعریق به دلیل از دست دادن آب در بدن است که باید با مصرف آب جبران شود. با این حال، همراه با رژیم غذایی و برنامه ورزشی، حمام بخار به کاهش وزن کمک می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا