هوش مصنوعی با گوگل وارد رقابت شد
در آن زمان، OpenAI از اظهار نظر در مورد این موضوع و جزئیات آن خودداری کرد، اما این فرضیه را به طور کامل رد نکرد. چند روز بعد، سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، سرانجام با انتشار پستی در شبکه X اعلام کرد که شرکتش هیچ موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی را در رویداد این هفته ارائه نخواهد کرد، به شایعات پایان داد.
او در این پست، با توجه به گزارش اقتصاد جهانی، نوشت: «نه GPT-5، نه موتور جستجو، اما ما سخت روی ویژگیها و محصولات جدیدی کار میکنیم که فکر میکنیم مردم آنها را دوست خواهند داشت!» گرگ براکمن، رئیس هیئت مدیره Open AI نیز در شبکه اجتماعی X این خبر را تایید کرد.
لغو هوش مصنوعی باز
در همان زمان، این شرکت از طریق حساب رسمی شبکه اجتماعی X خود اعلام کرد که رویداد خود را به صورت زنده در وب سایت خود پخش می کند تا برخی به روز رسانی های چت GPT و مدل زبان GPT-4 را به نمایش بگذارد. همچنین یک بنر به روز شده در بالای وب سایت این شرکت وجود دارد که بازدیدکنندگان را به خواندن «به روز رسانی های بهار» دعوت می کند، که به آنها امکان می دهد فایل calendar.ics را دانلود کرده و رویداد را به تقویم های دیجیتال خود در Outlook، Google Calendar، Apple Calendar و اضافه کنند. .. برای اضافه کردن حدس و گمان در مورد محصولات و خدمات جدید OpenAI، با این حال، از موتور جستجو به چیزهای دیگر منتقل شده است.
بسیاری بر این باورند که احتمالا باید منتظر رونمایی از یک “عامل هوش مصنوعی” در رویداد Open AI باشیم. اصطلاحی که به سرعت در میان بخشهای مختلف صنعت هوش مصنوعی مرتبط با برنامهها یا «عاملهای هوش مصنوعی» که بر پایه اولیههای هوش مصنوعی ساخته شدهاند و میتوانند بهطور خودکار اقداماتی را از طرف انسانها برنامهریزی و انجام دهند، محبوب میشود. Devin، یک برنامه توسعه نرمافزار خودکار از استارتآپ Cognition، نمونهای از یک عامل هوش مصنوعی جدید است که بر اساس مدل زبان OpenAI GPT-4 Turbo ساخته شده است.
OpenAI آخرین بار در اوایل آوریل، قالب و API طولانی مدت GPT-4 Turbo خود را به روز کرد و آن را کارآمدترین الگوی هوش مصنوعی در جهان بر اساس معیارهای مختلف نامید و جایگزین رقیب کوتاه مدت Claude 3 Opus شد که ماه گذشته رونمایی شد. همچنین، سم آلتمن اخیراً به گمانه زنی ها در مورد چت ربات GPT-2 دامن زده است که به طور مرموزی در دو ماه گذشته در وب ظاهر شده و ناپدید شده است. یک چت بات که در واقع نسخه جدیدی از چت GPT یا یک چت بات مشابه از OpenAI است. این امکان وجود دارد که این چت بات در رویداد OpenAI نشان داده شود و نحوه استفاده از آنها توضیح داده شود.
عجله گوگل برای رسیدن به رقبا
در همین حال، انتظار میرود گوگل در رویداد سالانه I/O خود (که امروز برگزار میشود)، از جمله موارد مرتبط با هوش مصنوعی جمینا، کمی بیشتر در مورد برنامههای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی صحبت کند، بنابراین تصویر واضحتری از بازار جستجوی آنلاین در حال ظهور دریافت کنید. توسط هوش مصنوعی واضح است که در ماه های آینده و با ادامه روند هوشمند شدن، موتورهای جستجوگر از این روند مستثنی نخواهند شد و باید منتظر اضافه شدن چت بات ها و شکل گیری عادات و فرآیندهای جدید در جستجوهای اینترنتی و مردم باشیم. وبگردی.
رهبر بازار جستجوی آنلاین در حال حاضر در حال آزمایش دقت پاسخ های تولید شده توسط هوش مصنوعی در نتایج جستجوی منظم خود است زیرا به دنبال عقب افتادن با رقبای خود است. این دیدگاههای جدید هوش مصنوعی، که در حدود یک ماه گذشته در جعبههای نتایج جستجوی برخی از کاربران نفوذ کردهاند، سؤالات افراد را پیشبینی میکنند و خلاصهای مربوط به عبارت جستجو را به آنها ارائه میدهند.
در همین حال، گوگل نیز فرآیند جستجوی هوش مصنوعی خود را در آزمایشگاه های جستجوی خود آزمایش می کند. Google در حال بررسی حوزههایی مانند پاسخهای آسان به سؤالات کاربر، پیشنهادات برای نیازهای خاص و کمک به تجسم از طریق یک ابزار هنری مولد است. در حال حاضر، کاربران باید بازی با این ویژگیها را انتخاب کنند، اما این آزمایشها ممکن است برخی از برنامههای بلندمدت گوگل را نیز پیشبینی کند.
جستجوی عمیق به روش مایکروسافت
زمانی که بازار شایعات در مورد امکان ورود OpenAI به حوزه جستجوی اینترنتی مبتنی بر هوش مصنوعی داغ بود، گمانه زنی هایی در مورد خروج موتور جستجوی Bing مایکروسافت – که شریک تجاری و سهامدار اصلی OpenAI است – به وجود آمد. اگرچه OpenAI اعلام کرده است که وارد بازار جستجوی آنلاین مبتنی بر هوش مصنوعی نخواهد شد، اما نباید فراموش کرد که موتور جستجوی مایکروسافت با ادغام هوش مصنوعی تولید شده توسط OpenAI وارد این حوزه رقابتی هوش مصنوعی شد. اگرچه نسخه اولیه بینگ ادغام شده با هوش مصنوعی ناقص و پر از کلاهبرداری های شناخته شده و محبوب بود، مایکروسافت به سرعت آن را به روز کرد و مشکلات را برطرف کرد و پیوندهایی به منبع اضافه کرد تا مردم بتوانند به راحتی تصمیم بگیرند که آیا می توانند به نتایج جستجو و پاسخ های موجود اعتماد کنند یا خیر. بینگ فراهم می کند.
چت بات مایکروسافت که اکنون به عنوان Copilot شناخته می شود، با استفاده از اتصال به اینترنت پاسخ های دقیق و دقیقی را ارائه می دهد. دسامبر گذشته، مایکروسافت Deep Search را معرفی کرد، یک حالت جستجوی پیشرفته که یک پرس و جو ساده را به توضیحات جامع تری گسترش می دهد تا هدف و انتظارات کاربر را بهتر به تصویر بکشد، و به آنها اجازه می دهد تا جستجوی عمیق تر از آنچه را که فقط با چند کلمه کلیدی می توان انجام داد انجام دهید. سپس در ماه مارس، مایکروسافت این ابزار جستجوی جدید را برای استفاده از مدل زبان GPT-4 Turbo ارتقا داد و بینش عمیق تری به آن داد تا کاربران بتوانند از این جستجوی عمیق و پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی بهره بیشتری ببرند.
اشتیاق شرکت های کوچکتر
بازار نوظهور جستجوی اینترنتی مبتنی بر هوش مصنوعی به قدری جذاب به نظر می رسد که استارت آپ های کوچکی را در این مراحل اولیه با خود به همراه آورده است. با این اوصاف، جای تعجب نیست که استارتآپ کوچک Perplexity – یکی از فهرست نوآورترین شرکتهای مجله Fast Company در سال 2024 – از هوش مصنوعی برای ارائه پاسخهای دقیق و دقیق به جستجوهای کاربرانش استفاده میکند. این استارت آپ از ترکیبی از مدل های زبان اصلی، از جمله GPT-4 استفاده می کند تا به کاربران کمک کند تا به سرعت پاسخ های مورد نیاز خود را پیدا کنند. انتظار می رود این روند جدیدی در جستجوهای اینترنتی آینده باشد که احتمالا فقط هوش مصنوعی قادر به پاسخگویی به آن خواهد بود.
موتور جستجوی Brave اگرچه به اندازه رقبای خود شناخته شده نیست، اما از هوش مصنوعی برای ارائه نتایج سریع و دقیق استفاده می کند. این مزیت به توانایی عدم ردیابی کاربران یا جستجوهای آنها اضافه شده است، بنابراین نگرانی در مورد نشت اطلاعات شخصی و نقض حریم خصوصی از بین می رود. این موتور جستجو در به روز رسانی خود در اوایل ماه جاری اعلام کرد که در سال گذشته نزدیک به 10 میلیارد درخواست دریافت کرده است. این یعنی حدود 27 میلیون درخواست در روز. همچنین این موتور قابلیت پشتیبانی از چندین زبان را در پاسخ های خود ارائه می دهد.