فناوری و تکنولوژی

هوش مصنوعی جمینی تغییر کرد

خرید فالوور از سایت اینبو

گوگل یک نسخه کوچکتر از Gemini 1.5 Flash AI به نام Gemini 1.5 Flash-8B را به همراه یک نسخه پیشرفته تر Gemini 1.5 Flash و یک نسخه قدرتمندتر از Gemini 1.5 Pro معرفی کرد. غول فناوری می گوید که عملکرد این مدل ها در بسیاری از معیارهای داخلی افزایش یافته است، به طوری که نسخه Flash 1.5 به طور کلی “پیشرفت های بزرگی” داشته است و Gemini 1.5 Pro جدید در ریاضیات، کدنویسی و برنامه های پیچیده بسیار بهتر عمل می کند.

به گزارش دیجیاتو، لوگان کیلپاتریک، سرپرست محصولات استودیوی هوش مصنوعی گوگل، در پست X در مورد این مدل های جدید نوشت:

Gemini 1.5 Flash در حال حاضر بهترین مدل هوش مصنوعی در جهان برای توسعه دهندگان است.

او در پست خود توضیح می‌دهد که این مدل‌های آزمایشی برای جمع‌آوری بازخورد و ارائه آخرین به‌روزرسانی‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن به توسعه‌دهندگان معرفی شده‌اند.

نحوه دسترسی به مدل های جدید گوگل جمینی

گوگل مدل های هوش مصنوعی جمینا را به روز کرد. قدرتمندتر و بهینه تر

آخرین نسخه بتای Gemini 1.5 Flash و Pro به 1 میلیون توکن محدود شده است و اکنون به صورت رایگان از طریق Google AI Studio و Gemini API در دسترس هستند و در آینده از طریق Vertex AI در دسترس خواهند بود. طبق گفته کیلپاتریک، یک سطح رایگان برای هر دو نسخه وجود دارد و گوگل نسخه دیگری را در هفته های آینده در دسترس قرار خواهد داد.

علاوه بر این، گوگل از 3 سپتامبر (13 شهریور) درخواست های کاربران را به صورت خودکار به مدل های جدید منتقل می کند و مدل های قدیمی تر را از استودیو گوگل هوش مصنوعی و API حذف می کند تا به دلیل وجود مدل های زیاد باعث سردرگمی کاربران نشود.

تنها چند ساعت پس از عرضه این مدل‌ها، سازمان سیستم‌های مدل بزرگ (LMSO) به‌روزرسانی رتبه‌بندی ربات‌های چت خود را منتشر کرد. طبق این به روز رسانی، نسخه جدید جیمینا 1.5 فلش یک «جهش بزرگ» از رتبه 23 به رتبه 6 داشته است، بنابراین عملکرد آن در حد Llama و جلوتر از مدل های Gemma گوگل است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا