اخبار روز

هیجانات بازار ارز در حال تخلیه شدن است؟

خرید فالوور از سایت اینبو

به نظر می رسد فضای عمومی بازار ارز و طلا در تهران در حال تغییر است. بازار طلا روز شنبه به روند نزولی خود ادامه داد و شب گذشته دلار با وجود افزایش قیمت در اوایل روز به کانال 64 بازگشت. به گفته فعالان اقتصادی، بازار در حال تخلیه احساسات است.

به گزارش دنیای اقتصاد، رفتار بازار ارز در روزهای اخیر هیجانی بوده است. با تقویت ریسک های سیاسی ناشی از درگیری های منطقه ای، انتظارات تورمی جامعه نیز رو به افزایش است. فعالان بازار در کنار این انتظارات، سطوح قیمتی بالاتری را تعیین می کنند. این روند صعودی به گونه ای بود که قیمت هر ورق آزاد به دلار از 23 فروردین تا دیروز حدود 5.3 درصد افزایش داشت.

کارشناسان ضمن اشاره به شرایط مشابه در گذشته بر این باورند که هیجانات بازار در روزهای اخیر به بالاترین حد خود رسیده است که در نتیجه احتمال کمرنگ شدن این احساسات و کاهش قیمت ها در بازار وجود دارد. هر زمانی. به گفته این افراد، معاملات غیررسمی ارز به صورت جزئی انجام می شود و در نتیجه نرخ های جاری پشتوانه ای برای معامله ندارند. دیروز نشانه هایی از آغاز روند تخلیه هیجانی در بازار مشاهده شد.

روز گذشته یکشنبه 29 فروردین ماه، نرخ دلار آزاد 2 روند متفاوت در معاملات در بازار تهران را تجربه کرد. هر ورق این اسکناس آمریکایی عصر شنبه با قیمت 64 هزار و 750 تومان به فعالیت خود پایان داد. صبح دیروز قیمت این ارز در ادامه روند صعودی خود و صعود به میانه این کانال وارد کانال 65 هزار تومان شد، از این رو برخی از فعالان بازار از رقم 65 هزار و 500 تومانی برای فروش این ارز صحبت کردند.

اما با عبور از میانگین ساعات کاری بازار، دلار روند نزولی جدیدی را آغاز کرد و به کانال پایینی بازگشت. در نهایت با کاهش حدود 700 تومانی نسبت به نرخ روز شنبه 64 هزار و 50 تومان به فعالیت روزانه خود پایان داد. لازم به ذکر است که این روند نزولی در معاملات آتی دلار در شب گذشته نیز ادامه داشت.

معامله گران در بازار سکه و طلا از روزهای اخیر شاهد اصلاح روند صعودی بوده اند. همزمان با افزایش قیمت جهانی طلا و همچنین قیمت دلار آزاد، انواع سکه طلا در روزهای اخیر با افزایش قیمت قابل توجهی در بازار مواجه شده است. اما به نظر می رسد روند این بازار کاملا تغییر کرده و نرخ ها در حال اصلاح هستند.

هر قطعه سکه طلای طرح جدید عصر دیروز با حدود یک میلیون و 800 هزار تومان تخفیف نسبت به روز شنبه 43 میلیون و 100 هزار تومان فروخته شد. نیم سکه و ربع سکه هر کدام با یک میلیون تومان افت قیمت در ارقام 26 میلیون و 200 هزار تومان و 16 میلیون و 200 هزار تومان معامله شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا