سبک زندگی

واقعیت‌های تلخ درباره غذا‌های فرآوری‌شده

خرید فالوور از سایت اینبو

کارشناسان بر این باورند که افزایش بیماری های خودایمنی نتیجه مصرف فست فود است.

به گزارش سرگرمی روز، به نقل از ایندیپندنت، خواص اعتیادآور فست فود نه تنها باعث افزایش سطح چاقی و سایر بیماری های مرتبط با تغذیه نامناسب در جهان می شود، بلکه عملکرد سیستم ایمنی و هورمون ها را مختل کرده و در صورت مصرف مداوم، طول عمر را کاهش می دهد. کاربران

کووید-19 عاشق کربوهیدرات است

کارشناسان معتقدند که غذاهای ناسالم مانند سیگار باید دارای برچسب ناسالم باشند. یعنی همان طور که مردم از روی برچسب هایی که روی آنها چسبانده شده است از عواقب سیگار آگاهی دارند، باید هشدار مصرف مواد غذایی ناسالم را نیز دریافت کنند.

تحقیقات اخیر نشان می دهد که گیاهخواران 73 درصد کمتر از گوشت خواران به ویروس کرونا مبتلا می شوند. شاید به این دلیل که ویروس ها با افزایش قند خون ناشی از کربوهیدرات های خاص تقویت می شوند.

دکتر نیکول سفیر معتقد است چاقی، دیابت نوع 2، فشار خون بالا و سایر بیماری‌های مرتبط با رژیم غذایی نامناسب، شرایطی هستند که ما را مستعد ابتلا به بیماری‌های عفونی مانند کرونا می‌کنند.

رژیم غذایی غربی منجر به افزایش بیماری در جهان شده است

علاوه بر چاقی و بیماری های قلبی، فست فود ارتباط بسیار واقعی و نگران کننده ای با بیماری های خودایمنی در سراسر جهان دارد.

جیمز لی، دانشمند مؤسسه فرانسیس کریک، اخیراً گفته است که تعداد موارد خودایمنی در غرب حدود 40 سال پیش شروع به افزایش کرد، درست زمانی که رستوران های زنجیره ای مانند مک دونالدز گسترش یافت. اکنون این روند در کشورهایی آغاز شده است که قبلاً هرگز اتفاق نیفتاده است. مناطقی مانند آسیا و خاورمیانه.

تند غذا خوردن و حمله به سیستم ایمنی

دو ماده نگهدارنده شیمیایی، ترت بوتیل هیدروکینون و پرفلوئوروآلکیل یا مواد پلی فلوروآلکیل در بیش از 1200 غذای بسته بندی شده در ایالات متحده شناسایی شده است. چه به عنوان یک ماده یا محصول جانبی بسته بندی شود.

تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد هر دو ماده می توانند عملکرد سیستم ایمنی بدن را سرکوب کنند. در حالی که پرفلوروآلکیل به عنوان یک عامل خطر برای سرطان، بیماری تیروئید، کاهش باروری و وزن کم هنگام تولد شناخته شده است. ترت بوتیل هیدروکینون نیز با افزایش آلرژی غذایی مرتبط است.

غذاهای ناسالم مانع از انجام درست کار هورمون ها می شود

مطالعه‌ای که اخیراً منتشر شده است، شواهد بیشتری برای نگهدارنده‌ها در فست فودها ارائه کرده است. این گروه از مواد شیمیایی روان کننده را می توان تقریباً در تمام محصولات موجود در قفسه فروشگاه یافت. از صابون گرفته تا غذا و حتی پلاستیک. این ماده برای انعطاف بیشتر مواد مختلف مانند پلاستیک و در دوزهای کم استفاده می شود و ظاهرا بی ضرر است. اما مقدار زیادی از این مواد شیمیایی می تواند بر فعالیت هورمون ها در انسان و حیوانات تأثیر بگذارد.

این مواد شیمیایی که به نام فتالات ها شناخته می شوند، باعث مشکلات جدی رشد در کودکان می شوند و همچنین مطالعات نشان می دهد که خطر ابتلا به آسم، چاقی و ناباروری را افزایش می دهند.

مقاومت در برابر تنقلات فرآوری شده غیرممکن است

دانشمندان علوم غذایی دهه‌ها را وقف تولید اسنک‌های بسته‌بندی شده و سایر مواد بسیار فرآوری‌شده کرده‌اند که طعم آن‌ها را به همان شکلی که ما دوست داریم داشته باشند. بنابراین جای تعجب نیست که چرا رها کردن آنها اینقدر سخت است.

در سال 2019، یک مطالعه برجسته نشان داد که افرادی که از رژیم غذایی فرآوری شده استفاده می کردند، به طور متوسط ​​508 کالری بیشتر از افرادی که بر غذاهای گیاهی تاکید داشتند، مصرف می کردند، که کارشناسان را بر آن داشت تا احتمال اعتیاد آور بودن این غذاها را بررسی کنند.

کارشناسان دقیقا دلیل آن را نمی دانند، اما به نظر می رسد که غذاهای فرآوری شده یا فست فودها برای خوردن جذابیت بیشتری دارند، به خصوص برای میان وعده ها.

کوین هال، از موسسه ملی دیابت و بیماری‌های گوارشی و کلیوی، گفت که ممکن است به ویژگی‌های بافتی فست فودها مربوط باشد که باعث می‌شود آنها سریع‌تر پیش بروند. اگر خیلی سریع غذا می خورید، احتمالاً به سیستم گوارش خود زمان کافی نمی دهید تا به مغزتان سیگنال دهد که سیر شده اید. در نتیجه به راحتی می توانید پرخوری کنید.

چربی خوب حافظه را سالم نگه می دارد، چربی بد آن را از بین می برد

طبق یک مطالعه، غذاهای مملو از مواد نگهدارنده می توانند باعث نقص ناگهانی و قابل توجه حافظه در افراد مسن شوند. کارشناسان دریافته‌اند که تنقلات مملو از مواد شیمیایی مانند چیپس و فست فود می‌توانند به طور مستقیم بر عملکرد مرکز حافظه مغز و همچنین آمیگدال که ترس و احتیاط را تنظیم می‌کند، تأثیر بگذارند و آن را مختل کنند. از سوی دیگر، غذاهای غنی از اسیدهای چرب و امگا 3 مانند ماهی و آجیل می توانند حافظه را بهبود بخشند.

قند ذهن شما را به هم می زند

مطالعه ای روی 8000 بزرگسال نشان داد مردانی که به طور متوسط ​​67 گرم شکر در روز مصرف می کنند، 23 درصد بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند که نتیجه التهاب است.

غذاهای ناسالم به طرز وحشتناکی ماندگاری بالایی دارند

فست فودها یک شاهکار واقعی مهندسی شیمی هستند، چرا که آزمایش های بسیاری تایید کرده اند که می توانند سال ها در قفسه ها بمانند و با این ویژگی، چه کسی می داند که چقدر در بدن ما می مانند؟!

محصولات فرآوری شده می توانند شما را کور کنند!

حدود سه سال پیش یک نوجوان 17 ساله قربانی اختلال در مصرف این محصولات شد. این مشکل در بزرگسالان یا نوجوانانی دیده می شود که تنها از رژیم غذایی ناسالم پیروی می کنند و بدون نگرانی از عواقب آن از مصرف سایر مواد مورد نیاز بدن خودداری می کنند. این نوجوان فقط سوسیس، گوشت فست فود، نان سفید و سیب زمینی سرخ کرده به هر شکلی مصرف می کرد. وی به شدت دچار کمبود ویتامین های B 12 و D بود و در نتیجه عصب بینایی آسیب دید. امتیاز بینایی او به 20/200 کاهش یافت و از نظر پزشکی نابینا اعلام شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا