فناوری و تکنولوژی

(ویدیو) معرفی هوش مصنوعی GR00T برای ربات‌های انسان‌نما

خرید فالوور از سایت اینبو

هوش مصنوعی GR00T برای روبات های انسان نما معرفی شد. انقلاب انویدیا در رباتیک [تماشا کنید]این به ربات های انسان نما اجازه می دهد تا متن، گفتار، ویدئو یا حتی اجرای زنده را به عنوان ورودی دریافت و پردازش کنند.

انویدیا پروژه GR00T را معرفی کرده است، یک مدل چند وجهی که قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌ای را در اختیار ربات‌های انسان‌نما قرار می‌دهد. این شرکت می خواهد با معرفی هوش مصنوعی جدید خود، مرزهای رباتیک را جابجا کند.

پروژه GR00T که در کنفرانس GTC نشان داده شد، از یک مدل عمومی همه منظوره استفاده می‌کند که به روبات‌های انسان‌نما اجازه می‌دهد متن، گفتار، ویدیو یا حتی اجراهای زنده را به عنوان ورودی دریافت کنند و از آنها برای انجام اقدامات برنامه‌ریزی شده خود استفاده کنند.

به گفته انویدیا، این مدل برای درک متن، گفتار، ویدئو و اجرای زنده برای شبیه سازی حرکات انسان طراحی شده است. این نه تنها قابلیت‌های ربات‌های انسان‌نما را افزایش می‌دهد، بلکه توسعه و استقرار آنها را بسیار آسان‌تر می‌کند.

جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا در این کنفرانس گفت:

«ساخت مدل‌های اولیه برای روبات‌های انسان‌نما یکی از هیجان‌انگیزترین مشکلاتی است که امروزه در هوش مصنوعی قابل حل است. توانمندسازهای رباتیک پیشرو در جهان گرد هم می آیند تا جهشی عظیم به سمت روباتیک مصنوعی عمومی انجام دهند.

هوانگ در طول سخنرانی خود چندین ربات انسان نما مجهز به GR00T از شرکت هایی مانند Agility Robotics و Apptronik را نشان داد که وظایف مختلفی را انجام می دهند.

انویدیا برای کمک به شرکت‌ها در اجرای موفقیت‌آمیز GR00T، تراشه‌ای به نام Jetson Thor را برای روبات‌های انسان‌نما معرفی کرد. علاوه بر این، انویدیا پیشرفت قابل توجهی در توسعه سلاح های صنعتی مبتنی بر هوش مصنوعی و همچنین روبات هایی با قابلیت حرکت در محیط های بدون ساختار نشان داده است.

برای اجرای پروژه GT000T، انویدیا از پلتفرم Isaac Robotics خود استفاده می کند که پلتفرم قدرتمندی برای توسعه، شبیه سازی و استقرار ربات های مجهز به هوش مصنوعی در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد.

کد ویدیو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا