سبک زندگی

پاکسازی کبد چرب با راهکاری ساده

خرید فالوور از سایت اینبو

در طب سنتی از گیاهان دارویی برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. گیاهان دارویی نه تنها برای درمان بیماری ها مفید هستند، بلکه می توانند برای سلامتی نیز مورد استفاده قرار گیرند. یکی از معروف ترین گیاهان دارویی که برای درمان بیماری های کبدی و پاکسازی و سم زدایی آن استفاده می شود، خاچشیر است. خاکشیر یک قاتل کبد چرب است و به لطف خواص ادرارآور طبیعی خود، کبد را به سرعت پاکسازی و سم زدایی می کند.

به گزارش عصر ترکیه، اگر شما هم از بیماری کبد چرب رنج می برید و برای پاکسازی کبد خود به یک درمان گیاهی مناسب نیاز دارید، حتما از ترب کوهی استفاده کنید و برای سم زدایی کبد از آن استفاده کنید.

برای پاکسازی و سم زدایی کبد چرب، ترکیبات مختلف ککشیر وجود دارد که عبارتند از:

خامه آب پز

یکی از توصیه های طب سنتی برای پاکسازی کبد، مصرف جوشانده حکشیر است. برای تهیه جوشانده سورگوم دو قاشق غذاخوری سورگوم را در دو فنجان آب بجوشانید و این جوشانده را ناشتا بخورید و تا نیم ساعت بعد از مصرف چیزی نخورید.

هاکشیر با مخلوط مرزنجوش و کاسنی

یک جوشانده مناسب برای سم زدایی کبد، مصرف حکشیر با مخلوط مرزنجوش و کاسنی است. مصرف مخمر با عرق کاسنی درمان مفیدی برای کبد چرب است. برای تهیه این مخلوط یک قاشق غذاخوری کاکشیر به عرق کاسنی اضافه کنید و بنوشید. می توانید این مخلوط را با شاتره نیز ترکیب کنید.

خاکشیر و نارنگی

برای درمان کبد چرب و پاکسازی کبد می توانید خامه ترش را با مقداری ترنجبین مخلوط کنید. مصرف ککشیر به همراه نارنگی نیز درمان سودا و بلغم است. ترکیب این دو ماده باعث پاکسازی سریع کبد می شود، اما در موارد پاکسازی کبد با شیرین بیان و نارنگی باید با احتیاط مصرف شود، مخصوصاً با مزاج صفراوی، زیرا باعث ترشحاتی می شود که بیمار صفراوی تحمل آن را ندارد.

مخلوط کردن خامه ترش با آب پنیر

برای پاکسازی کبد از ترکیب شیرخار و آب پنیر استفاده کنید. ترکیب خامه ترش با آب پنیر پادزهر نوشابه های گازدار و صفرا و جگر باز کننده قوی به ویژه برای بازکردن مجاری کبد به ویژه نوشابه است.

ترکیب ککشر با برهنگ و خرفه

برای کاهش حرارت بدن و بهبود عملکرد کبد و پاکسازی آن مصرف ککشیر همراه با برهنگ و خرفه بسیار توصیه می شود. برهنگ دارای خاصیت سرد و خشک و خرفه دارای خاصیت سرد و سردی فزاینده ای است که برای رفع تشنگی، رفع جوش صورت و تصفیه کبد مفید است.

نحوه استفاده از حشیش برای پاکسازی کبد

برای درمان سیروز کبدی و پاکسازی کبد بهتر است نوشیدنی های فوق را تا یک ماه با معده خالی بنوشید و تا نیم ساعت بعد از مصرف چیزی نخورید.

نحوه شستن ککشیر

شنبلیله حاوی مقدار زیادی ماسه و برگ است و قبل از مصرف باید شسته و خیس شود. برای شستن سورگوم، سورگوم را در ظرف بزرگی بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید و سورگوم را در آب هم بزنید تا دانه ها جدا شوند. سپس صبر کنید تا دانه ها جا بیفتند و برگ های داخل آن به سطح آب بیایند. حالا آب را خالی کرده و دوباره در ظرف آب بریزید تا پر شود. باید این کار را تکرار کنید تا چلیک عاری از شن و …

حالا مقداری آب به کاکشیرا اضافه کنید و به آرامی در ظرف دیگری بریزید تا ماسه ککشیرا در کف ظرف اول بماند. با تکرار این کار ته کاسه ماسه ای باقی نمی ماند.

یادداشت مهم

رعایت اعتدال در مصرف حکشیر، توجه به این نکته ضروری است که به طور کلی مصرف داروهای گیاهی باید با تجویز پزشک و متخصص طب سنتی باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا