فناوری و تکنولوژی

پایان ممنوعیت واژه «شهید» در فیس‌بوک و اینستاگرام

خرید فالوور از سایت اینبو

این شبکه اجتماعی آمریکایی سال هاست که به دلیل رویکردش به محتوای مرتبط با خاورمیانه مورد انتقاد قرار گرفته است. بررسی هیئت نظارت خود شرکت در سال 2021 نشان داد که رویکرد متا تأثیر منفی بر حقوق بشر بر مردم فلسطین و سایر کاربران خدمات عربی زبان این شرکت داشته است.

به گزارش سرگرمی روز به نقل از رویترز، این انتقاد پس از آغاز عملیات علیه الاقصی و جنگ غزه شدت گرفت. گروه های حقوق بشر متا را به سرکوب محتوای طرفدار فلسطین در فیس بوک و اینستاگرام در بحبوحه جنگی که پس از حملات غافلگیرانه حماس به سرزمین های اشغالی در 7 اکتبر آغاز شد، متهم کرده اند.

سازمان دیده بان که توسط شرکت متا تامین مالی می شود اما به طور مستقل فعالیت می کند، سال گذشته بررسی خود را آغاز کرد زیرا کلمه “شهید” در مقایسه با هر کلمه یا عبارت دیگری بیشترین محتوای حذف شده را در پلتفرم متا داشت.

طبق یافته‌های این بررسی در ماه مارس، قوانین متا در مورد کلمه “شهید” معنای متنوع این کلمه را در نظر نگرفته است، که منجر به حذف محتوایی شده است که قصد تمجید از اعمال خشونت‌آمیز را نداشت.

هیئت نظارت از این تغییر استقبال کرد و اعلام کرد که سیاست متا در قبال این کلمه منجر به سانسور میلیون ها نفر در پلتفرم های این شرکت شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا