سبک زندگی

پرتکرارترین مشکلات کودکان؛ پرخاشگری و عدم مسئولیت‌پذیری

خرید فالوور از سایت اینبو

سمیعی امیدی ضمن گزارشی از تعداد تماس گیرندگان با صدای یارا در زمستان 1402 اظهار می کند: در فصل زمستان 360 تماس با صدای یارا صورت گرفته که 76 درصد این تماس ها با مادران، 17 درصد با کودکان بوده است. و 7 درصد از پدران، خواهران، مادربزرگ ها، معلمان، مربیان و بستگان کودک.

گروه سنی و تحصیلات مادران تماس با صدای یارا

به گزارش سرگرمی روز، وی با بیان اینکه 53 درصد از گروه سنی مادران با صدای یارا در گروه سنی 35 تا 45 سال و مابقی در گروه سنی 30 تا 35 سال قرار دارند، وضعیت تحصیلی مادران را تشریح کرد. 45 تا 50 و 50 تا 60 سال دکترا، 50.6 درصد لیسانس و فوق لیسانس، 32 درصد دیپلم، 3.2 درصد متوسطه دوم، 5.5 درصد متوسطه اول، 3.3 درصد پایه و 1.4 درصد دارند. ٪ بی سواد هستند.

مسئول واحد صدای یارایا انجمن حمایت از حقوق کودکان همچنین در خصوص وضعیت کاری مادران که تماس گرفت، توضیح داد: 76 درصد مادران خانه دار و مابقی کارمند، استاد دانشگاه، پرستار، فروشنده، آرایشگر هستند. ، حسابداران آزاد، پرستار بچه، کارگران تولیدی آنها یک مدیر فروش، یک راننده اسنپ، یک مدیر فروش، یک نماینده بیمه، یک منشی و یک تولید کننده پلاستیک بوده اند.

وی با اشاره به اینکه از بین پدرانی که با واحد صدای یارا تماس گرفته اند، 47 درصد در گروه سنی 35 تا 40 سال و 40 درصد در گروه سنی 40 تا 45 سال بوده اند، گفت: به طور میانگین 68 درصد شغل دارند، راننده، فروشنده هستند. ، حسابداران، مدیران بازرگانی، پزشکان، اساتید دانشگاه، تولیدکنندگان، کشاورزان و معلمان.

پرخاشگری و بی مسئولیتی، شایع ترین مشکل کودکان

بیشترین تماس ها مربوط به گروه سنی 12 تا 18 سال است

وی در ادامه به آمارهای موجود از مشکلات کودکان اشاره کرد و ادامه داد: شایع ترین مشکلاتی که مادران در گفتگو با صدای یارا به آن اشاره می کنند مربوط به مشکلات رفتاری از جمله پرخاشگری و ناسازگاری، افسردگی، لجبازی، عدم مسئولیت پذیری، بی احتیاطی در کودکان است. . نگرانی از مشکلات اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی، قلدری مجازی، مشکلات مربوط به مدرسه، نداشتن انگیزه تحصیلی، مشکلات در برقراری ارتباط با دوستان و همسالان، به هم ریختگی و عدم عزت نفس در کودکان که البته در گروه سنی کودکان 0 تا 18 سال 46 درصد تماس ها مربوط به گروه سنی 12 تا 18 سال، 33 درصد تماس ها مربوط به گروه سنی 5 تا 7 سال، 24 درصد مربوط به گروه سنی 7 تا 12 سال و 8 درصد مربوط به گروه سنی است. برای گروه سنی 0-2 سال

مشکلات اصلی نوجوانان 12-18 ساله

به گفته این روانشناس، بیشترین مشکلات مربوط به عدم آگاهی از روش های فرزندپروری و عدم اهمیت والدین در این امر، مشکلات رفتاری به صورت پرخاشگری، افسردگی، ناسازگاری، ترس و اضطراب، مشکلات مربوط به مدرسه در فقدان انگیزه تحصیلی، احساس تنهایی و بی مسئولیتی، مشکلات در برقراری ارتباط با دوستان و همسالان، پرخاشگری، مشکلات در برقراری ارتباط با والدین از جمله مشکلات گروه سنی 12 تا 18 سال است.

مسئول واحد صدای یارایا انجمن حمایت از حقوق کودکان در ادامه با اشاره به مشکلات مربوط به کودکان متولد شده بین 5 تا 7 سال تصریح کرد: شایع ترین مشکلات این گروه سنی ترس و اضطراب ناشی از آن است. با ورود به مدرسه، مشکلات مربوط به محیط زندگی از جمله مهاجرت، تغییر مدرسه یا اضطراب ناشی از جدایی والدین و روانی، اضطراب و استرس، اضطراب جدایی و ناتوانی در برقراری ارتباط با دیگران، عدم آگاهی از روش های فرزندپروری، پرخاشگری، لجبازی، مشکلات ناشی از ظاهر فرزند دوم، بیش فعالی، مصرف مواد مخدر، مشکلات گفتاری، ادرار شبانه، مشکلات رایج شامل دندان قروچه، جویدن ناخن و تیک های عصبی است.

نحوه ارتباط با همسالان و عدم عزت نفس، از مشکلات 7 تا 12 ساله

امید همچنین مشکلات مربوط به کودکان 7 تا 12 ساله، مربوط به مشکلات ارتباطی با همسالان و والدین، کمبود عزت نفس، بیش فعالی، پرخاشگری، عدم تمرکز، اضطراب، اطلاعات نادرست در مورد بلوغ از همسالان یا شبکه های اجتماعی، مهارت های حل مسئله را یافت. ، لجبازی، عدم مسئولیت پذیری، بی توجهی والدین به فرزند اول، بی نظمی، آموزش مهارت های بین فردی و…

وی همچنین درباره نحوه آشنایی تماس گیرندگان با صدای یارا گفت: حدود 43 درصد از افراد با معرفی دوستانی که قبلا با یارا ویس مشورت کرده بودند با این دستگاه آشنا شدند. 28 درصد تماس گیرندگان بر اساس آمار به دست آمده از طریق جستجوی اینترنتی، 25 درصد از طریق اقوام، 5 درصد از طریق مدرسه یا مهدکودک و مدارس غیردولتی، 1480، 123، مراکز غیردولتی و دولتی، شهرداری و معاونت اجتماعی با یارا آشنا شده اند. صدا .

بر اساس اظهارات رئیس صدای یارا انجمن حمایت از حقوق کودکان، 53 درصد تماس گیرندگان از تهران و 47 درصد از سایر استان های کشور مانند شهرکرد، کرج، پردیس، پرند، اصفهان، شیراز، زنجان، ابهر، بوشهر و ورامین به صدای یارا می گویند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا