سبک زندگی

پنج گروه غذایی موثر در کاهش وزن

خرید فالوور از سایت اینبو

دکتر مایکل موزلی، نویسنده و مجری بی بی سی که رژیم غذایی 5:2 (روزه داری متناوب برای پنج زوج) را رایج کرد، یک رژیم غذایی 800 کالری ایجاد کرده است که ترکیبی از روزه داری متناوب و غذا خوردن به سبک مدیترانه ای است. پنج گروه غذایی را معرفی می کند که می توانید با گنجاندن آنها در رژیم روزانه خود وزن کم کنید.

به گزارش نیویورک پست، موسلی بر خوردن سبزیجات غیر نشاسته ای، روغن زیتون، شیر کامل، آجیل و دانه ها و پروتئین بدون چربی تاکید دارد.

این روش غذا خوردن که در نوامبر 2022 در وب سایت fast 800.com منتشر شده بود، هفته گذشته در 4 مارس که روز جهانی چاقی است بازنشر شد.

سبزیجاتی که موسلی ترجیح می دهد عبارتند از: کلم بروکلی، اسفناج، گل کلم، خیار و بادمجان. زیرا این سبزیجات مجموعه ای از ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی مهم مانند فیتوکمیکال ها هستند [ترکیبات شیمیایی مفید برای سلامتی که به صورت طبیعی در گیاهان وجود دارد]که در کاهش سطح کلسترول و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و در عین حال به هضم غذا کمک می کنند. موزلی حتی می‌گوید هنگام محاسبه کالری دریافتی روزانه نیازی به شمارش کالری این سبزیجات ندارید.

روغن زیتون همچنین می تواند به عنوان سس سالاد یا دیپ استفاده شود. به گفته موزلی، روغن زیتون یک «چربی سالم» است، زیرا حاوی ترکیبات ضد التهابی مانند اسید اولئیک، اسیدهای چرب امگا 3 و پلی فنول ها است.

او می گوید: «این ماده مغذی اثرات افسردگی را کاهش می دهد، از سلامت روده حمایت می کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و فشار خون را کاهش می دهد.

در سال 2022، یک مطالعه دانشگاه هاروارد نشان داد که در طول دوره 28 ساله ای که این مطالعه انجام شد، خطر مرگ در افرادی که فقط نصف قاشق چای خوری روغن زیتون در روز مصرف می کردند، 19 درصد کمتر از افرادی بود که این کار را انجام می دادند. نه

محققان معتقدند روغن زیتون باید جایگزین کره، مارگارین و سس مایونز شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا