سبک زندگی

پیاده روی در شب و فواید آن

خرید فالوور از سایت اینبو

آیا می دانید پیاده روی سالم چیست؟ مشخصاتش چیه؟

به گزارش دلگرم، تعداد زیادی از پزشکان هر نوع پیاده روی را تشویق می کنند. پیاده روی بروز بیماری های قلبی را کاهش می دهد و راهی مطمئن برای تناسب اندام و در نتیجه سالم تر ماندن است. نکته دیگر این است که پیاده روی کار آسانی است که می توانید به راحتی برای آن برنامه ریزی کنید. همه با فواید پیاده روی آشنا هستند. این فعالیت بدنی به کاهش وزن کمک می کند، سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد، گردش خون و تراکم استخوان را بهبود می بخشد و سطح کلسترول را در بدن کاهش می دهد.

اما آیا می دانید چه زمانی از روز برای پیاده روی بهتر است؟

کارشناسان معتقدند پیاده روی در شب بهتر از پیاده روی در صبح است. پیاده روی یک فعالیت مفید در هر زمان است. با این حال پیاده روی در شب به پیاده روی در صبح ارجحیت دارد. 15 دقیقه پیاده روی بعد از شام به هضم غذا کمک می کند و چربی های شکم را می سوزاند. بسیاری از غذاها سرشار از کربوهیدرات و چربی هستند، بنابراین شام و زمان خواب می تواند مشکل ساز باشد. افزایش چربی شکم خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و دیابت را افزایش می دهد.
پیاده روی شبانه چگونه به شما کمک می کند؟

کمک به هضم و سوزاندن کالری اضافی؛ همچنین باعث می شود در مدت زمان کوتاهی چربی های شکم را از بین ببرید.

سطح کلسترول را کنترل می کند. کلسترول خوب یا HDL فقط با ورزش و پیاده روی افزایش می یابد. غذاهای کمی سطح کلسترول خوب را افزایش می دهند. فقط پیاده روی در شب می تواند به شما در کنترل سطح کلسترول خون کمک کند.

چربی شکم را کنترل می کند و از تجمع چربی در ناحیه شکم جلوگیری می کند.
تراکم استخوان و قدرت عضلانی را تقویت می کند.
کمردرد را تسکین می دهد و افسردگی را درمان می کند.

گردش خون را افزایش می دهد.
به کنترل بیماری های مختلف مانند دیابت، فشار خون و خستگی عضلات کمک می کند.

خیر هرگز نمی توان مزایای پیاده روی صبحگاهی را نادیده گرفت. ویتامین D، هوای تازه و آفتاب صبحگاهی برای شما مفید است. اینکه چه زمانی از روز برای پیاده روی می روید یک انتخاب شخصی است. اما سعی کنید حداقل یک ساعت در روز پیاده روی کنید.

پیاده روی صبحگاهی در میان سالمندانی که نمی توانند در ساعات پایانی روز پیاده روی کنند، محبوبیت بیشتری دارد. از طرفی نسل جوان که وقت کافی برای پیاده روی در صبح ندارند، پیاده روی در عصر را ترجیح می دهند.

● 3 نکته برای کفش مناسب پیاده روی

۱) با یک جفت کفش راحت شروع می کنیم که اندازه مناسبی دارند

می توانید کفش های ورزشی مناسب را از یک فروشگاه معتبر تهیه کنید. توجه داشته باشید که این کفش دارای زیره طبی متناسب با پا و کناره های محکم است. از آنجایی که یک پا اغلب کمی بزرگتر از دیگری است، کفشی را انتخاب کنید که مناسب پای بزرگتر شما باشد.

2) جوراب هایی را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید

می‌توانید جوراب‌هایی با بافت ضخیم و متراکم که چسبنده هستند و اصطکاک بین پا و کفش‌هایتان را کاهش می‌دهند انتخاب کنید، یا ممکن است نوع نازکی که رطوبت را جذب می‌کند و یا نوع نخی را ترجیح دهید.

3) لباس های گشاد و راحت بپوشید

و اگر سرد است، به جای یک لایه ضخیم، از چند لایه سبک استفاده کنید تا بتوانید هنگام گرم کردن، آن را کاهش دهید.

8 نکته برای شروع حرکت

1) راه رفتن را برای مدتی متناسب و نسبتاً کوتاه شروع کنید، مثلاً 15 تا 20 دقیقه با سرعت متوسط ​​پیاده روی کنید.

2) پیاده روی شما باید شامل سه قسمت باشد: گرم کردن، مسافت مورد نظر را طی کنید و خنک شوید.

3) برای گرم کردن، پنج دقیقه اول را با سرعت کم، تقریباً نصف سرعت معمولی خود راه بروید. سپس مکث کنید و کمی حرکات کششی انجام دهید.

حرکات خود را روی مچ پا، باسن و پشت پاها متمرکز کنید. این باعث می شود عضلات شما نرم و انعطاف پذیر شوند. اما به خاطر داشته باشید که این کار فقط در صورتی مفید است که بدن خود را گرم کرده باشید. حرکات کششی باید آهسته و با مکث باشد و نباید بیش از حد عضلات را بارگیری کند.

4) پس از انجام حرکات کششی، راه رفتن را با سرعت معمولی شروع کنید

سرعت و مسافت پیاده روی باید متناسب با سن و شرایط عمومی بدن باشد. هرگز از تعادل خارج نشوید. زمانی که بتوانید در حین راه رفتن بدون نفس گیری به مکالمه ادامه دهید، سرعت درستی دارید.

5) شانه های خود را عقب نگه دارید و عضلات خود را شل کنید. اجازه دهید بازوهایتان آزادانه در کناره هایتان بچرخند.

6) پله های پاشنه پا را بردارید. کف پای خود را به زمین نزنید.

7) به طور منظم قدم بردارید تا سرعت شما یکسان باشد.

8) در پنج دقیقه آخر پیاده روی به تدریج قدم های خود را کوتاه کرده و سرعت خود را کاهش دهید تا به سرعت شروع زمان گرم شدن برسید. پیاده روی خود را با انجام حرکات کششی به پایان برسانید. این کار ماهیچه ها را شل می کند و ضربان قلب را عادی می کند.

1) به تدریج به زمان پیاده روی خود اضافه کنید. به عنوان مثال، در طول یک هفته، پنج دقیقه به زمان اضافه کنید.

2) وقتی زمان پیاده روی شما به 30 دقیقه یا بیشتر رسید، سعی کنید مسافت پیاده روی را در همان بازه زمانی افزایش دهید.

3) برای بهترین نتیجه، حداقل چهار بار در هفته به مدت 20 دقیقه یا بیشتر هر بار پیاده روی کنید.

4) هرگز حرکات کششی را نادیده نگیرید.

5) از هر فرصتی برای راه رفتن بیشتر استفاده کنید، حتی اگر به معنای بلند شدن و انجام کاری در حین تبلیغات تلویزیونی باشد (به یاد داشته باشید که در یخچال نمی رود!)

1) بی ثباتی یکی از عوامل اصلی آسیب های بدنی در ورزش است. کلید موفقیت افزایش تدریجی شدت و کمیت (زمان و مسافت) است. ممکن است در اولین راه رفتن مقداری درد در عضلات خود احساس کنید که طبیعی است و باید در عرض 24 تا 48 ساعت از بین برود.

۲) مراقب باشید زمان، سرعت و مسافت پیاده روی خود را قبل از زمان مناسب افزایش ندهید.

3) اگر به هر دلیلی نتوانستید راه بروید، انتظار نداشته باشید که بتوانید با همان سرعت و قدرت قبلی ادامه دهید، زیرا بازگشت به حالت قبل مدتی طول می کشد.

4) اگر پاشنه های کفش شما ساییده شده است، به خصوص اگر نامنظم است، باید به فکر خرید کفش جدید باشید.

بلافاصله بعد از شام نروید. دستگاه گوارش برای هضم غذا به خون بیشتری نیاز دارد. اگر بلافاصله بعد از شام پیاده روی کنید، خون به اندام های دیگر می رسد و ممکن است احساس سرگیجه کنید. حداقل 20 دقیقه برای پیاده روی بعد از شام صبر کنید.

کفش مناسب بپوشید. کفش های پهن نپوشید کفش مناسب بپوشید تا از مزایای پیاده روی بهره مند شوید.

• پیاده روی سریع داشته باشید. پیاده روی شبانه پیاده روی در پارک نیست. همان طور که صبح می روی برو.

بستنی نخورید فقط به این دلیل که بیرون رفته اید و قبلاً شام خورده اید به این معنی نیست که می توانید در یک پیاده روی یک شبه غذا بخورید.

قدم های خود را به آرامی و منظم بردارید. اگر مبتدی هستید، آهسته و پیوسته پیش بروید. سعی کنید در روزهای اول 15 تا 30 دقیقه پیاده روی کنید و به تدریج زمان راه رفتن و سرعت قدم هایتان را افزایش دهید. با این حال، فشار ندهید و فقط گرم کنید.

بسیاری از مردم متوجه می شوند که پیاده روی در شب چرخه خواب آنها را مختل می کند. اما این درست نیست. اگر درست راه بروید بهتر می خوابید. اگر هنوز فکر می کنید که پیاده روی در شب چرخه خواب شما را مختل می کند، به خود استراحت دهید و تمرینات دیگری را پیدا کنید که با فرم بدن و سبک زندگی شما سازگارتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا