چرا اروپاییها دوباره به خودروهای بنزینی روی آوردند؟
بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی شرکت فولکس واگن، فروش خودروهای تمام برقی این شرکت در اروپا 24 درصد و در چین نسبت به سال گذشته 91 درصد افزایش داشته است.
به گزارش سرگرمی روز، این شرکت همچنین اعلام کرد که تولید خودرو را با 3 درصد افزایش به 2.10 میلیون خودرو رساند. به گفته آنها، چین، آمریکای جنوبی و آمریکای شمالی بیشترین متقاضیان خرید این خودروها هستند.
این شرکت همچنین می گوید که از ژانویه تا مارس، تعداد درخواست ها برای خودروهای برقی فولکس واگن در اروپای غربی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از دو برابر شده است.
هیلدگارد ورتمن، عضو کمیته اجرایی توسعه فروش در این شرکت گفت: در شرایط فعلی بازار، گروه فولکس واگن در سه ماهه اول سال عملکرد خوبی داشت.
در فوریه، پارلمان اروپا قانون جدیدی را تصویب کرد که فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را از سال 2035 ممنوع می کند.
این قانون بخشی از تلاش های اتحادیه اروپا برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی است. اگرچه انتظار می رفت با تصویب این قانون، فروش خودروهای برقی در اروپا سرعت بیشتری بگیرد، اما آمارها خلاف این را نشان می دهد.
مجمع جهانی اقتصاد در گزارش اخیر خود تاکید کرده است که فروش خودروهای برقی در اروپا در سه ماهه اول سال 2024 به دلیل قیمت بالا و نبود زیرساخت برای شارژ این خودروها کاهش یافته است.
بر اساس این گزارش، با وجود تصویب یارانه برای خودروهای برقی در اروپا، قیمت بالای این خودروها یکی از بزرگترین موانع پیش روی خریداران است.
مجمع جهانی اقتصاد در این گزارش گفت: خودروهای الکتریکی به طور متوسط حدود یک چهارم گرانتر از مدل های احتراق داخلی (ICE) هستند.
این مجمع همچنین تاکید کرد که تاخیر در راه اندازی زیرساخت شارژ این خودروها بر بازار آنها تاثیر منفی گذاشته است.
ارنست اند یانگ، نویسنده این گزارش میگوید بدون افزایش ایستگاههای شارژ خودروهای برقی، کسانی که نمیتوانند خودروی خود را در خانه شارژ کنند یا رانندگانی که مسافت طولانی را با این خودروها طی میکنند دچار مشکل شده و از استفاده از این خودروها خودداری میکنند.