سبک زندگی

چطور دندان‌قروچه را متوقف کنیم؟

خرید فالوور از سایت اینبو

برخی از افراد مبتلا به این بیماری با استفاده از محافظ دهان یا بستن آتل درد خود را در شب تسکین می دهند، اما برخی دیگر با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی از جمله مدیریت استرس، تمرینات فک و تغییر رژیم غذایی سعی در کاهش این علائم دارند.

به گزارش سرگرمی روز، Variwell Health در گزارشی به این عارضه و روش های درمان آن پرداخت:

دندان قروچه و اختلال مفصل گیجگاهی فکی

دندان قروچه یکی از دلایل اختلال مفصل گیجگاهی فکی یا TMD است. زمانی که مفاصل گیجگاهی فکی در جای خود قرار نگیرند، باعث درد، سفتی، سردرد و مشکل در بلع و صحبت می شوند.

چگونه دندان قروچه را متوقف کنیم؟

با تمرینات زیر می توانید دندان قروچه را متوقف کنید:

– ورزش فک

– تمرین ذهن آگاهی

– مدیریت استرس

– پرهیز از مصرف برخی غذاها

– مصرف مکمل ها

– استفاده از کمپرس آب گرم

– اجتناب از برخی مواد

برخی از تمرینات فک و سایر حرکات کششی نیز به تغییر حافظه عضلانی کمک می کند و در نتیجه فک شروع به شل شدن و نرم شدن می کند. به عنوان مثال، چرخاندن شانه ها و کشش گردن به نرمی و انعطاف پذیری فک کمک می کند.

از غذاهای خاص خودداری کنید

برخی غذاها و شیرینی ها علائم دندان قروچه را بدتر می کنند. افراد مبتلا به این بیماری باید از غذاهایی مانند ذرت بو داده، چوب شور، آدامس، آجیل و آب نبات و همچنین غذاهای جویدنی یا چسبنده مانند گوشت های سفت، کارامل و کره بادام زمینی خودداری کنند.

تاثیر ویتامین ها بر دندان قروچه

همچنین شواهدی از تأثیر کمبود برخی ویتامین ها بر روی دندان قروچه خبر می دهد. طبق تحقیقات، دندان قروچه ممکن است با کمبود منیزیم، فیبر، ویتامین D و کلسیم مرتبط باشد.

همچنین افرادی که به طور منظم کافئین و سایر محرک ها مانند الکل و تنباکو مصرف می کنند، بیشتر از دندان قروچه رنج می برند. اگر شب ها دندان قروچه می کنید، مصرف این مواد را به خصوص قبل از خواب کاهش دهید. سعی کنید شب ها چای گیاهی یا شیر گرم بنوشید تا ذهنتان آرام شود و عضلاتتان شل شوند.

کمپرس آب گرم

کمپرس آب گرم، مانند یک پارچه شستشو که در آب گرم خیس شده است، جریان خون را افزایش می دهد و عضلات حساس فک را شل می کند. پارچه گرم را مستقیماً روی ناحیه ای از فک که احساس تنش می کنید قرار دهید و برای تسکین درد فک آن را بمالید.

مدیریت استرس

بر اساس تحقیقات، مشکلات روانی مانند استرس، اضطراب، فرسودگی شغلی و اضطراب ارتباط تنگاتنگی با دندان قروچه دارند. بسیاری از افراد زمانی که نگران و مضطرب هستند، فک های خود را به هم فشار می دهند.

فعالیت هایی مانند یوگا، مدیتیشن متمرکز، تمرینات تنفس عمیق و تکنیک های تمرکز حواس از جمله راه های مدیریت استرس هستند.

چه زمانی باید برای معاینه پزشکی اقدام کرد؟

اگر دندان قروچه برای مدت طولانی ادامه دارد و زندگی شما را مختل کرده است، باید به دندانپزشک مراجعه کنید.

دندانپزشک باید مطمئن شود که ساییدن شما به دلیل مواردی مانند بیماری لثه، TMD، عفونت، بیماری یا عفونت گوش، آسیب و سایر مشکلات دندانی نیست.

برخی از پزشکان محافظ ساخته شده از رزین را برای کنترل سنگ زنی تجویز می کنند. این گارد دندان های پایین یا بالا را می پوشاند و فشار فک را در هنگام ساییدن کاهش می دهد و همچنین از دندان ها در برابر آسیب محافظت می کند. اکثر افراد مبتلا به “سوز کردن خواب” فقط در شب از آتل استفاده می کنند.

دندانپزشک با قالب گیری از دندان های شما، محافظ دندان شما را می سازد. برای اطمینان از اثربخشی این ابزار در بهبود علائم دندان قروچه، باید به طور مرتب آن را اندازه گیری و تنظیم کنید.

به گزارش ایندیپندنت، دندان قروچه یک عارضه جزئی اما آزاردهنده است که در صورت عدم درمان می تواند منجر به عوارضی مانند حساسیت دندان، گردن درد مزمن، سردرد، فرسایش مینای دندان، از بین رفتن پرکردگی دندان و آسیب یا از دست دادن دندان درآوردن، بی خوابی شود. ، گوش درد و TMD. دلیل.

از آنجایی که هضم خواب با خواب و استرس مرتبط است، می تواند شرایط روحی موجود و اختلالات خواب را بدتر کند.

اگر اختلال خواب طولانی شود، منجر به اختلالات روانی از جمله اختلالات رفتاری و عاطفی، اختلالات تفکر و حافظه، به خطر انداختن سلامت قلب و کاهش کیفیت زندگی می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا