سبک زندگی

چند ترفند ساده برای استفاده بهتر از ماشین لباسشویی

خرید فالوور از سایت اینبو

شاید فکر کنید شستن لباس ها در ماشین لباسشویی دردسرساز نیست. با این حال، گهگاه نتایج نه چندان خوبی از استفاده از ماشین لباسشویی به دست می آوریم، مانند لباس هایی که هنوز کثیف هستند یا لباس هایی که پاره شده اند. علاوه بر این، ماشین لباسشویی ممکن است به دلایل نامعلومی به درستی کار نکند.

به گزارش روزیاتو؛ در ادامه در مورد ترفندهایی صحبت خواهیم کرد که استفاده از ماشین لباسشویی را آسان تر می کند.

1- از مزایای میکروفایبر استفاده کنید

ظاهر شدن خزه روی لباس یک مشکل رایج است، به خصوص لباس‌های تیره که خزه‌ها بیشتر دیده می‌شوند. علت این مشکل نخ های کوچکی است که از یک لباس جدا می شود و به لباس های دیگر می چسبد.

یک پارچه میکروفیبر می تواند به شما کمک کند تا از شر این پرزها خلاص شوید. یکی از این حوله ها را با بقیه لباس هایتان در ماشین لباسشویی قرار دهید. در مرحله خشکشویی، پرز به دستمال می‌چسبد.

2- وضعیت ماشین لباسشویی را بررسی کنید

اگر ماشین لباسشویی به درستی کار نکند، ممکن است باعث پارگی لباس شود. با کمک جوراب نایلونی می توانید متوجه شوید که مشکل از ماشین لباسشویی است یا خیر.

دست خود را در جوراب قرار دهید و وقتی ماشین لباسشویی خالی شد آن را داخل درام بکشید. اگر جوراب پاره نشد به این معنی است که ماشین لباسشویی لباس را پاره نمی کند. اما اگر جوراب پاره شد، باید با استاد تماس بگیرید.

3- یک اسفنج در ماشین لباسشویی قرار دهید

کسانی که گربه یا سگ خانگی دارند با مشکل باقی ماندن موهای حیوانات خانگی حتی پس از شستن روی لباس آشنا هستند. اما این مشکل را می توان به حداقل رساند. کافی است یک اسفنج لباسشویی را همراه با لباس داخل ماشین لباسشویی قرار دهید. موهای حیوان خانگی شما به اسفنج می چسبد.

4- کفش ها را در کیسه لباسشویی قرار دهید

بسیاری از افراد کفش های کتانی خود را در ماشین لباسشویی می شویند که خوب است. اما بهتر است کفش های خود را در کیف مخصوص شستشو در ماشین لباسشویی قرار دهید. با این کار می توانید کفش ها را با سایر لباس های هم رنگ و هم بافت مانند شلوار جین بشویید.

5- دهانشویه را داخل ماشین لباسشویی بریزید

برای تمیز کردن کاسه ماشین لباسشویی از باکتری ها و میکروب ها می توانید از یک روش ساده و مقرون به صرفه استفاده کنید: دهان شویه. این محصول که برای حفظ سلامت دندان ها طراحی شده است، می تواند بوی نامطبوع دیگ ماشین لباسشویی را از بین ببرد. کافی است مقدار دهانشویه را در ظرف خالی ماشین لباسشویی بریزید و اجازه دهید دستگاه یک چرخه شستشو را با آن اجرا کند.

6- واشر را با خشک کن تمیز کنید

برای تمیز کردن ماشین لباسشویی از آلودگی ها و باکتری ها، وقتی ماشین لباسشویی خالی است، 2 فنجان سرکه سفید و حدود 20 قطره روغن نباتی را داخل ماشین لباسشویی بریزید و سپس اجازه دهید ماشین با آنها بشویید. همچنین می توانید از عصاره روغن درخت چای استفاده کنید که خاصیت ضد قارچی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا