سبک زندگی

چند ترفند شگفت‌انگیز خانه‌داری با لیموترش

خرید فالوور از سایت اینبو

همانطور که می دانیم لیمو فواید زیادی برای سلامتی دارد. به غیر از خوراکی ها، می توانید از لیمو برای مصارف دیگر استفاده کنید. زیرا اسید داخل آهک برای نظافت و نظافت بسیار مناسب است.

به گزارش ایرنا، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا ترفندهای عالی خانگی با استفاده از لیمو را با شما به اشتراک بگذاریم.

1- تمیز کردن و رسوب زدایی ماشین لباسشویی

لاستیک داخلی ماشین لباسشویی که دور از درب ماشین لباسشویی قرار دارد و پس از شستن لباس ها همیشه خیس می ماند محیطی مناسب برای رشد میکروب ها و قارچ ها می باشد. بهتر است همیشه پس از شستن لباس، لاستیک اطراف در را با پارچه تمیز خشک کنید. اما بهتر است هر از چند گاهی این لایه لاستیکی و محفظه داخلی ماشین لباسشویی را تمیز کنید. ابتدا یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را بین لایه لاستیکی بریزید و نصف فنجان سرکه سفید را روی آن بریزید. حالا لیمو را برش داده و مقداری خمیر دندان روی آن بریزید و در قابلمه خالی ماشین لباسشویی قرار دهید. حالا مقداری خمیر دندان به شیشه داخل ماشین لباسشویی بزنید و در را ببندید. ماشین لباسشویی را به مدت بیست دقیقه خالی بگذارید تا آب آن خارج شود. بعد از خاموش شدن ماشین لباسشویی، در را باز کنید، می بینید که ماشین لباسشویی شما شبیه همان روز اولی است که آن را خریده اید!

2- تمیز کردن رنده گریل

گریل گریل معمولا پس از کباب کردن روی آن می سوزد و آب گریل رگه های سیاهی روی آن می گذارد. برای تمیز کردن رنده گریل به روشی بسیار آسان، می توانید یک لیمو را از وسط نصف کنید. سپس لیمو را داخل نمک بریزید تا نمک قسمت بریده شده لیمو را کاملا بپوشاند. حالا لیمو شور را روی رنده گریل بمالید. بعد از چند دقیقه شبکه کاملا تمیز می شود.

3- ساخت شمع لیمو در منزل

اگر می خواهید در خانه خود رایحه لیمو داشته باشید، یک لیموی بزرگ را از وسط نصف کنید. حالا یک برش لیمو را روی میز بگذارید و چهار سیخ چوبی دور آن قرار دهید تا چهار طرف لیمو را بپوشاند و یک برش لیموی دیگر را در انتهای سیخ ها قرار دهید. حالا لیمو را روی میز بگذارید و یک شمع کوچک در پایین لیمو قرار دهید و آن را روشن کنید. شمع می سوزد و هنگامی که دود شمع به قسمت بالای لیمو می خورد، عطر دلپذیر لیمو در خانه می پیچد. این کار برای رفع بوی بد سرخ کردن در منزل بسیار مناسب است.

4- هایلایتر را حذف کنید

اگر کاغذ را با هایلایتر اشتباه می کنید یا می خواهید قسمت برجسته شده را پاک کنید، می توانید به راحتی این کار را با لیمو انجام دهید. لیمو را از وسط نصف کنید؛ سپس یک گوش پاک کن بردارید و سر آن را در لیموی بریده شده قرار دهید. حالا گوش پاک کن را به آرامی روی قسمت مشخص شده بکشید. بعد از چند ثانیه می بینید که قسمت هایلایت شده به راحتی پاک می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا