فناوری و تکنولوژی

چگونه سیستم ایمنی خود را ظرف مدت ۱۵ دقیقه تقویت کنیم؟

خرید فالوور از سایت اینبو

بعد- ورزش به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی شناخته شده است و تحقیقات جدید نشان می دهد که می توانید این فواید را تنها در 15 دقیقه ببینید. سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند که بزرگسالان حداقل 150 دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​یا 75 دقیقه فعالیت بدنی شدید در هفته داشته باشند. این مقدار ورزش نه تنها برای کاهش وزن مفید است، بلکه می تواند برای قلب ما نیز مفید باشد، خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد و از سلامت روان ما حمایت کند.

به گزارش سرگرمی روز به نقل از نیوزویک، دکتر ربکا هانت از دانشگاه هیوستون به نیوزویک گفت: «فعالیت بدنی منظم به طور فزاینده ای به عنوان یک عامل مهم در بهینه سازی عملکرد سیستم ایمنی شناخته می شود. فعالیت بدنی در سطح یالا به شکل ورزش، سلول‌های ایمنی را به جریان خون بسیج می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد تا در سراسر بدن گردش کنند تا وظایف خود را انجام دهند، مانند کشتن پاتوژن‌ها و سلول‌های سرطانی، و به طور خاص، نشان داده شده است که ورزش باعث افزایش غلظت نوع خاصی از گلبول های سفید خون به نام سلول های کشنده طبیعی (NK) را ایجاد می کند.

کار این سلول ها ساده است: هر سلولی که در اطراف بدن ظاهر می شود را جستجو کرده و از بین ببرید. این شامل میکروب ها و سلول های بیماری زا در بدن ما می شود که در معرض خطر سرطانی شدن هستند. مشکل این است که برخی از افراد به سختی می توانند هر روز در جلسات طولانی در باشگاه قرار بگیرند. با این حال، طبق تحقیقات جدید، ممکن است بتوانید این فواید را تنها با یک تمرین سریع ببینید.

در مطالعه ای که در دانشگاه هیوستون انجام شد، محققان بررسی کردند که چقدر طول می کشد تا دوچرخه ثابت قبل از اینکه شاهد افزایش قابل توجهی در سطح سلول های کشنده طبیعی در خون باشیم و اینکه آیا دوره های طولانی تر ورزش منجر به افزایش سلول می شود یا خیر. جمعیت یا نه برای انجام تحقیقات خود، تحت هدایت هانت، تیم تحقیقاتی ده داوطلب بین 18 تا 40 سال را مورد بررسی قرار دادند تا به مدت 30 دقیقه روی دوچرخه ثابت با شدت متوسط ​​ورزش کنند. سپس محققان 15 و 30 دقیقه پس از ورزش از این افراد نمونه خون گرفتند تا غلظت سلول های کشنده طبیعی را آزمایش کنند. آنها دریافتند که غلظت سلول های کشنده طبیعی به طور قابل توجهی در طول 15 دقیقه اول فعالیت بدنی افزایش می یابد بدون اینکه در 30 دقیقه پس از فعالیت بدنی افزایش بیشتری پیدا کند.

هانت می گوید: «نتایج ارزیابی مزیت واضح افزایش سلول های NK در جریان خون با بیش از 15 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​را نشان نداد.

با توجه به حجم نمونه کوچک مورد استفاده برای این مطالعه، تحقیقات بیشتری برای تایید این نتایج مورد نیاز است، اما نتایج به شدت حاکی از آن است که فواید ورزش بر روی سیستم ایمنی را می توان در کمتر از 15 دقیقه مشاهده کرد. هانت نتایج را در نشست فیزیولوژیکی آمریکا در لانگ بیچ، کالیفرنیا، 4 تا 7 آوریل ارائه خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا