چین با هوش مصنوعی انتخابات آمریکا را مختل میکند
شرکت فناوری مایکروسافت در گزارشی هشدار داد که چین می تواند از هوش مصنوعی برای اخلال در انتخابات آمریکا، کره جنوبی و هند استفاده کند.
به گزارش سرگرمی روز، گزارش جدید غول فناوری مایکروسافت هشدار داده است که گروه های سایبری تحت حمایت دولت چین از هوش مصنوعی برای تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا، کره جنوبی و هند در سال جاری استفاده خواهند کرد.
گزارش منتشر شده همچنین هشدار داده است که کره شمالی ممکن است در این تلاش ها مشارکت داشته باشد.
تیم اطلاعاتی تهدیدات مایکروسافت به طور منظم گزارش هایی را در مورد تهدیدات احتمالی از سوی بازیگران دولتی و غیر دولتی منتشر می کند. این گروه ماه گذشته هشدار داد که یک گروه هکری به نام Midnight Blizzard از حساب های ایمیل رهبران ارشد جاسوسی می کند و توسط دولت روسیه حمایت می شود.
افزایش اخیر برنامههای هوش مصنوعی که میتوانند تصاویر و ویدیوهای واقعی ایجاد کنند، به ترس از انتشار اخبار جعلی یا ناهنجاریها در سراسر اینترنت منجر شده است.
ماه گذشته، هم ایالات متحده و هم بریتانیا، هکرهای مورد حمایت چین را به راه اندازی کمپینی علیه روزنامه نگاران، مشاغل و سیاستمداران در هر دو کشور متهم کردند.
این گزارش استدلال می کند که با رأی نیمی از جمعیت جهان در انتخابات سال 2024 در سراسر جهان، تأثیر این تهدید حتی بیشتر است. چین به دنبال سوء استفاده از این وضعیت و تأثیرگذاری بر نتایج به نفع خود است.
آزمایشات چین در تایوان
طبق گزارش مایکروسافت، چین در جریان انتخابات ریاست جمهوری تایوان در اوایل سال جاری با استفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی و گروه “طوفان 1376″، یک گروه مستقر در پکن که به نام Spammouflage یا Dragonbridge نیز شناخته می شود، یک کمپین اطلاعات نادرست راه اندازی کرد که در طول مبارزات انتخاباتی فعال بود. .
این گروه ظاهراً صدای جعلی یک نامزد ایجاد کرده و آن را در یوتیوب منتشر کرده است. با این حال، پلتفرم قبل از اینکه به بسیاری از کاربران برسد آن را حذف کرد. آن نامزد در نهایت در نوامبر شکست خورد.
علاوه بر این، این گروه برای ویلیام لی که یک نامزد طرفدار حاکمیت بود و در نهایت در انتخابات پیروز شد، محتوا تولید می کرد.
به گفته مایکروسافت، گروه طوفان 2016 توسط پکن حمایت شد و اولین بار بود که یک گروه تحت حمایت دولت برای استفاده از هوش مصنوعی برای تأثیرگذاری بر انتخابات در یک کشور خارجی کار کرد.
مایکروسافت انتخابات تایوان را دوره آزمایشی برای این رویکرد می داند. چین به دنبال تشدید حملات خود در طول انتخابات پرمخاطب خواهد بود. به گفته این شرکت، کمترین کاری که چین می تواند انجام دهد این است که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را در رسانه های اجتماعی منتشر کند که به نفع موقعیت آن باشد.
در ایالات متحده، گروه های چینی در تلاش هستند تا با طرح سؤالات بحث برانگیز، کمپین هایی را برای نفوذ به سیستم عامل های رسانه های اجتماعی راه اندازی کنند. به عنوان مثال، سؤالاتی در مورد سرمایه گذاری در مرز ایالات متحده و مکزیک یا بسته های کمکی برای اوکراین و اسرائیل برای برانگیختن واکنش های شدید مصرف کنندگان و ایجاد اختلاف در رأی دهندگان استفاده می شود.
تلاش های مشابهی نیز می تواند برای جمع آوری اطلاعات در مورد جمعیت رای دهندگان قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده مورد استفاده قرار گیرد.
این گزارش می افزاید که در حال حاضر تأثیر مشارکت مخاطب از چنین محتوایی کم است. با این حال، آزمایش بیشتر در این فضا و با بهبودهای انجام شده می تواند در آینده متحول کننده باشد.
جالب اینجاست که این گزارش پس از بررسی یک هیئت بازبینی رسمی منصوب از سوی کاخ سفید منتشر شده است، که قبلاً گفته بود اشکالات مایکروسافت به هکرهای تحت حمایت چین اجازه نفوذ به حساب های ایمیل مقامات ارشد آمریکایی را می دهد.