سبک زندگی

کاهش آلرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی

خرید فالوور از سایت اینبو

سید سومیا اصغری گفت: آلرژی فصلی که در فصل بهار و تابستان بیشتر دیده می شود، زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن نسبت به عوامل حساسیت زا مانند گرده واکنش بیش از حد نشان دهد و منجر به احتقان، عطسه و خارش شود.

به گزارش سرگرمی روز، وی گفت: تغییرات رژیم غذایی می تواند به کاهش مشکلات تنفسی نیز کمک کند، بنابراین افزودن برخی مواد غذایی به رژیم غذایی علائمی مانند آبریزش بینی و چشم را کاهش می دهد.

عسگری گفت: زنجبیل ماده غذایی است که به کاهش علائم ناخوشایند آلرژی مانند تورم و سوزش در مجاری بینی، چشم و گلو کمک می کند و به همین دلیل چای زنجبیل گزینه خوبی برای این فصل است.

رئیس بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در فصل آلرژی بهتر است از مرکباتی مانند پرتقال، گریپ فروت و لیموترش استفاده شود، افزود: استفاده از شربت لیمو یا افزودن آب لیموترش تازه به غذا و سالاد می تواند مفید باشد. یک گزینه خوب

وی بیان کرد: ماده موثر موجود در زردچوبه کورکومین که به ضد التهاب معروف است ورم و تحریکات ناشی از آلرژی را کاهش می دهد، هرچند وقتی از ویتامین C صحبت می کنیم همیشه نام مرکبات به ذهن می رسد، اما گوجه فرنگی نیز 26 درصد از نیاز روزانه ما به این ویتامین را تامین می کند.

عسگری افزود: لیکوپن موجود در گوجه فرنگی خاصیت آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی دارد و در هنگام پخت راحتتر جذب بدن می شود بنابراین برای تقویت بیشتر گوجه فرنگی پخته را انتخاب کنید.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: امگا 3 موجود در ماهی می تواند مقاومت شما را در برابر آلرژی ها بهبود بخشد. یک مطالعه جدید نشان داده است که امگا 3 به کاهش باریک شدن راه های هوایی کمک می کند.

وی گفت: کورستین موجود در پیاز به عنوان یک آنتی هیستامین طبیعی عمل می کند و علائم آلرژی فصلی را کاهش می دهد. پیاز قرمز بیشترین غلظت کورستین را دارد و پس از آن پیاز سفید و پیاز قرار دارند. پختن مقدار کورستین پیاز را کاهش می دهد، بنابراین برای حداکثر تأثیر بهتر است پیاز را به صورت خام مصرف کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا