سبک زندگی

کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی با این دانه خوراکی

خرید فالوور از سایت اینبو

مصرف محصولات سویا به طور قابل توجهی تری گلیسیرید و کلسترول تام را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش داد.

به گزارش سرگرمی روز، دیابت نوع 2 کنترل نشده با افزایش قند خون، التهاب مزمن و دیس لیپیدمی همراه است و به مرور زمان می تواند منجر به عوارض ریز عروقی مانند نفروپاتی، نوروپاتی و رتینوپاتی شود. دیابت نوع 2 همچنین دارای عوارض ماکرو عروقی مانند تصلب شرایین و بیماری های قلبی عروقی است.

“خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی” و “مرگ ناشی از علل قلبی عروقی” در میان افراد مبتلا به دیابت نوع 2 حدود 2 برابر بیشتر از سایر افراد است. البته تغییر سبک زندگی مانند رژیم غذایی سالم، فعالیت بدنی و پرهیز از سیگار می تواند از دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی پیشگیری کند.

به گفته دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، سویا سرشار از پروتئین گیاهی، فیبر و فیتواستروژن است. نتایج برخی از مطالعات نشان می دهد که افزایش محصولات سویا بر افزایش مصرف سویا برای پیشگیری و مدیریت دیابت نوع 2 تاکید دارد.

مصرف فرآورده های سویا مانند پروتئین سویا، لوبیا سویا و شیر سویا به میزان قابل توجهی تری گلیسیرید، کلسترول تام، لیپوپروتئین کم کالری و پروتئین واکنشی C را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش می دهد، علاوه بر این، مصرف مقادیر زیاد سویا (بیش از 30 گرم در روز) می تواند قند خون ناشتا را در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا