سبک زندگی

کاهش سوزش معده با چهار راهکار آسان

خرید فالوور از سایت اینبو

به گفته یک متخصص گوارش، نحوه قرارگیری سر نسبت به بدن در هنگام خواب در ایجاد سوزش سر دل نقش دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سوزش سر دل یا دل درد به احساس سوزش در پشت جناغ یا بالای شکم گفته می شود. محتویات اسیدی معده به سمت مری حرکت می کند و باعث ایجاد وضعیتی به نام رفلاکس معده به مری یا ریفلاکس اسید می شود که باعث سوزش سر دل می شود.

یک متخصص گوارش در کلینیک دانشگاه رویتبرگ گفت: با تغییر رژیم غذایی، بالا بردن سر هنگام خواب، جویدن آدامس بدون قند و اجتناب از لباس های تنگ می توان سوزش سر دل را کاهش داد.

سوزش سر دل زمانی رخ می دهد که اسید معده وارد مری شده و دیواره های آن را تحریک می کند. این احساس می تواند بعد از غذا خوردن ظاهر شود. به خصوص اگر در مصرف غذاهای تند، چرب، سرخ شده، دودی یا اسیدی زیاده روی کرده باشید یا از آنها سوء استفاده کرده باشید.

این متخصص توصیه می کند: ابتدا باید از مصرف غذاهایی که باعث سوزش سر دل می شوند اجتناب کنید. سبزیجات، گوشت بدون چربی، نان غلات کامل و غلات فرآوری نشده را در رژیم غذایی خود بگنجانید. وعده های کوچک بخورید و پرخوری نکنید. دوم، هنگام خواب سر خود را بالاتر از بدن خود خم کنید. سوزش سر دل اغلب در شب اتفاق می افتد، بنابراین سعی کنید سر تخت را بلندتر بخوابید. این به جلوگیری از ورود آب معده به مری کمک می کند.

به عنوان سومین کار، پزشک جویدن آدامس بدون قند را توصیه می کند. جویدن تولید بزاق را تحریک می کند که به خنثی کردن اسید معده کمک می کند.

توصیه چهارم پرهیز از لباس های تنگ است. که به معده فشار وارد می کند و در نتیجه ورود محتویات اسیدی معده به مری را تسهیل می کند.

سوزش سر دل پدیده ای ناخوشایند است و اگر به طور مرتب شما را آزار می دهد، باید با پزشک مشورت کنید. یک متخصص به شناسایی علل سوزش سر دل و ارائه درمان موثر کمک می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا