فناوری و تکنولوژی

کاوشگر ناسا از برخورد با خورشید جان سالم به در برد

خرید فالوور از سایت اینبو

کاوشگر سیارکی ناسا اکنون در یک ماموریت طولانی برای سیارک آپوفیس است. در این ماموریت جدید، Osiris-Rex به فاصله 25 میلیون مایل (40 میلیون کیلومتر) نزدیکتر از آنچه که برای عملیات طراحی شده بود به خورشید نزدیک می شود. دانشمندان انتظار دارند چندین گذر نزدیک برای این کاوشگر در سال 2029 به آپوفیس برسد.

به گزارش سرگرمی روز، اوزیریس-رکس در مداری بیضوی به دور خورشید ما قرار دارد و هر 9 ماه یک بار آن را به نزدیکترین نقطه خود به ستاره ما می رساند. اولین پاس نزدیک در 2 ژانویه اتفاق افتاد. برای آماده شدن برای انفجار عظیم تشعشعات، در اوایل دسامبر، تیم ماموریت یکی از دو صفحه خورشیدی کاوشگر را برای محافظت از حساس ترین ابزار آن مستقر کرد، در حالی که دیگری برای تامین انرژی فضاپیما رو به خورشید بود.

این مهندسی نوآورانه از فضاپیما در طول نزدیک شدن خطرناکش به خورشید محافظت کرد، درست همانطور که شبیه سازی های کامپیوتری پیش بینی می کردند.

ران مینک، مهندس سیستم برای ماموریت Osiris-Rex در مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا در مریلند، گفت: «این شگفت‌انگیز است که پیکربندی فضاپیمای ما چقدر از آن محافظت می‌کند، بنابراین من واقعاً با این اولین پاس نزدیک تشویق شدم.

کاوشگر ناسا از اولین برخورد نزدیک با خورشید جان سالم به در برد

داده‌های تله‌متری که در اواسط ماه مارس توسط فضاپیمای دریافت شد، دانشمندان را نسبت به ایمن بودن آن اطمینان داد. بر اساس بیانیه ناسا، در اوایل آوریل، کاوشگر به اندازه کافی از خورشید فاصله گرفته بود تا عملیات عادی خود را از سر بگیرد.

دانشمندان و مهندسان همچنین در کمال تعجب دریافتند که دوربین کاوشگر پس از قرار گرفتن در معرض دمای بالا در طول حمل و نقل، حتی بهتر از حد انتظار عمل می کند. MapCam، دوربینی با برد متوسط ​​که قبلاً از سیارک Bennu به صورت رنگی نقشه برداری می کرد و همچنین نقشه آپوفیس را نیز نقشه برداری می کرد، از آوریل گذشته که هوا گرم بود، شاهد کاهش 70 درصدی لکه های سفید سرگردان، به نام پیکسل بوده است.

پیکسل های داغ به دلیل قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید ایجاد می شوند و یک مشکل رایج برای دوربین های موجود در فضا هستند. به گفته دانشمندان، در حالی که این مشکل معمولاً با گرمایش کنترل شده با استفاده از بخاری های داخلی حل می شود، محفظه Osiris-Rex به لطف افزایش گرمای ناشی از برخورد نزدیک با خورشید، به طور طبیعی خود را بازسازی می کند.

در حالی که اعضای تیم ماموریت از ایمن بودن اوزیریس-رکس پس از اولین نزدیک شدن به خورشید احساس آرامش می‌کنند، آنها خاطرنشان کردند که مشخص نیست پنج برخورد دیگر چگونه ممکن است بر کاوشگر و ابزار آن تأثیر بگذارد.

نزدیک‌ترین رویکرد بعدی به خورشید برای 1 سپتامبر برنامه‌ریزی شده است، زمانی که فضاپیما دوباره از فاصله 46.5 میلیون مایلی (74.8 میلیون کیلومتری) از سطح خورشید عبور خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا