سبک زندگی

کدام میوه‌های بهاری طبع سرد دارند؟

خرید فالوور از سایت اینبو

افراد از نظر خلق و خوی به چهار دسته تقسیم می شوند. صفرا طبیعتی گرم و خشک دارد.

به گزارش دلگرم؛ این افراد از نظر خصوصیات اخلاقی حساس و تحریک پذیر هستند و در شرایط استرس زا کنترل موقعیت و هیجانات برایشان مشکل است. این افراد خوش بین و پر انرژی هستند و علاقه زیادی به شرکت در فعالیت های گروهی و ورزش دارند.

دسته دوم شخصیت آزمایشی است. این شخصیت گرمتر است و شخصیت دمو سرزنده، برون‌گرا و پرحرف است و در فعالیت‌های گروهی موفق هستند.

دسته سوم طبیعت سودا است. این طبیعت سرد و خشک است و مردم سودا بدبین، ساکت و دوردست. این افراد پوست خشک و تیره ای دارند، اما در انجام کارها و کارهایی که نیاز به فعالیت فردی دارند، موفق ترند.

شخصیت آخر بلغمی است، این شخصیت سردتر و سردتر است. این افراد قابل اعتماد، آرام و آرام و از نظر ظاهری کمی چاق هستند.

ویژگی میوه های بهاری ترش و شیرین است

مواد غذایی و فرآورده های غذایی نیز به چهار گروه گرم، گرم و خشک، سرد و تر، سرد و خشک تقسیم می شوند. برای افراد گرم مزاج برای حفظ تعادل بدن بهتر است از غذاهای خنک و سرد استفاده کنند و برای افراد سرد مزاج مصرف غذاهای گرم مفیدتر است.

رعایت اصول رژیم غذایی و عادات از اهمیت ویژه ای در حفظ سلامتی برخوردار است و متخصصان طب سنتی معتقدند تغییر رژیم غذایی و رعایت عادات می تواند از بروز بیماری ها جلوگیری کند. با نزدیک شدن به فصل بهار و رشد انواع میوه ها و گیاهان، در این مقاله به بررسی ویژگی های میوه های بهاری می پردازیم:

بادام ها

این میوه طبیعت سردتری دارد و افرادی که دارای طبیعت بلغمی و گازدار هستند ممکن است با خوردن آن دچار درد معده، دل درد و در مواردی اسهال شوند. افراد دمنوش و صفراوی با خوردن این میوه احساس سرزندگی می کنند.

توت فرنگی

این میوه طبیعت سردی دارد و سرشار از ویتامین C است و برای افراد با طبع گرم مفید است.

توت سیاه

این میوه دارای خاصیت گرمی است و استفاده از آن به عنوان میوه تازه، خشک و چای برای افراد بلغمی مفید است و تولید انرژی و خون را در آنها افزایش می دهد و از بروز سرطان جلوگیری می کند.

گوجه سبز

این میوه خوشمزه طبیعت سردی دارد و مصرف بیش از حد آن باعث دل درد می شود و برای افراد با طبع سرد مناسب نیست.

سیب صورتی

این میوه دارای خاصیت گرمی است و مصرف آن باعث تسهیل کار دستگاه گوارش و رفع یبوست می شود.

هندوانه

این میوه خاصیت سردسیری دارد و مصرف آن برای افراد بلغمی و نوشابه های گازدار توصیه نمی شود. افراد گالی و دمودیک به راحتی می توانند از خواص این میوه بهره مند شوند.

خربزه

این میوه خصوصیت گرمی دارد و مصرف آن به افراد سرد مزاج توصیه می شود. لازم به ذکر است که این میوه در افرادی که آلرژی دارند می تواند باعث ایجاد حساسیت شود.

گیلاس

این میوه سرشار از آنتی اکسیدان است و برای درمان نقرس مفید است. این نیو شخصیت باحالی دارد و برای افراد خوش قلب مفید است.

گیلاس

این میوه خاصیت سردی دارد و بهتر است افراد بلغمی از مصرف آن خودداری کنند. برای غلبه بر طبع سرد میوه های بهاری توصیه می شود افراد بلغمی و سودا پس از مصرف از دمنوش های گرم مانند پونه کوهی، نعناع، ​​آویشن و … به همراه عسل استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا