فناوری و تکنولوژی

کشف دو ماده معدنی جدید در چین

خرید فالوور از سایت اینبو

آکادمی علوم چین (CAS) از کشف دو ماده معدنی جدید در بزرگترین معدن خاکی کمیاب جهان در شمال چین خبر داد.

به گزارش سرگرمی روز، به نقل از China News Technology، دو کانی جدید نیوبیم-اسکاندیم به نام های «ابونیوبیت» و «اسکاندیو فلورو اکرمانیت» در معدن بایان اوبو واقع در این منطقه کشف شده است.

این کشف از طریق همکاری بین موسسه زمین شناسی و ژئوفیزیک آکادمی علوم چین (IGGCAS)، فولاد بائوتو، موسسه تحقیقات زمین کمیاب بائوتو و دانشگاه مرکزی جنوبی (CSU) انجام شد.

لی شیانگ هوا، محقق موسسه زمین شناسی و ژئوفیزیک آکادمی علوم چین، پس از اعلام این اکتشافات خاطرنشان کرد که انجمن بین المللی کانی شناسی (IMA) مواد کشف شده را به عنوان کانی های جدید پذیرفته و نام آنها را تایید کرده است.

نیوبیم و اسکاندیم فلزات بسیار کمیاب و موثری هستند. نیوبیم عمدتاً در تولید فولادهای خاص، مواد ابررسانا و صنایع هوافضا استفاده می شود. در همین حال، اسکاندیم به طور گسترده ای در تولید آلیاژهای آلومینیوم-اسکاندیم و سلول های سوختی اکسید جامد استفاده می شود.

شیان هوا بیان کرد: مواد معدنی جدید حاوی عناصر ارزشمندی است که در زمینه هایی مانند مواد و انرژی، فناوری اطلاعات، هوافضا، دفاع ملی و صنایع نظامی کاربردهای قابل توجهی دارد و برای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور بسیار مهم تلقی می شود.

لی شیائو، مدیر کل شرکت فولاد بائوتو گفت: معدن بیان اوبو دارای منابع معدنی فراوانی مانند آهن، نیوبیم، اسکاندیم، توریم و فلوریت است. از سال 1959، 18 ماده معدنی جدید در این معدن کشف شده است که آبونیوبیت و اسکاندیو فلورو آکرمانیت نوزدهمین و بیستمین مواد کشف شده در این معدن هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا