اخبار روز

کشف نفت شیل در ۱۰ نقطه ایران

خرید فالوور از سایت اینبو

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: 10 نقطه در کشور شناسایی و تایید شده که در آن منابع نفت شیل داریم و با مدلی که طراحی کرده ایم امکان جمع آوری این منابع نفتی فراهم می شود.

به گزارش سرگرمی روز، مهدی فقور مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: در سال 1402 بیش از 2.5 میلیارد بشکه معادل نفت با اکتشافات جدید به ذخایر نفت خام و گاز طبیعی ایران اضافه شد.

وی افزود: کشفیات جدیدی صورت گرفته که به زودی خبر آن از سوی وزیر محترم نفت اعلام خواهد شد.

وجود ذخایر قابل توجه نفت در شیل لرستان

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در خصوص منابع غیرمتعارف نفت شیل ایران گفت: اکتشاف نفت شیل در منطقه قالیکوه لرستان قطعی شده و حتی یک کارخانه نیمه صنعتی برای آن در آن منطقه احداث کرده ایم.

وی ادامه داد: وجود ذخایر قابل توجه نفت در منابع غیر متعارف شیل در این منطقه به اثبات رسیده است و باید برای استخراج این منابع در مرحله بعدی برنامه ریزی شود.

تولید شیل نفتی به مدل تمام ایرانی

فکور با بیان اینکه فرصتی برای استخراج منابع شیل نفتی در لرستان با کمک توان شرکت های ایرانی فراهم شده است، گفت: روشی که در برنامه خود برای استخراج این منابع داریم، مدل بومی است و قبلا از این مدل استفاده شده است. در سایر نقاط جهان، از جمله آمریکا، اجرا نمی شود. به همین دلیل در حال انجام ثبت جهانی این مدل هستیم.

وی افزود: با استفاده از این روش می توان نفت API 42 را از منابع شیل لرستان بازیابی کرد.

مدیر تحقیقات شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: تولید نفت شیل در آمریکا حدود 40 دلار در هر بشکه است، اما با روشی که در نظر داریم، تولید نفت شیل در لرستان حدود 25 دلار در هر بشکه هزینه دارد.

شناسایی 10 نقطه در ایران دارای ذخایر نفت شیل

فکور در پاسخ به اینکه «آیا در سال 1403 شاهد آغاز استخراج نفت از منابع شیل نفتی لرستان خواهیم بود؟»، گفت: کارهای مربوطه از نظر روش استخراج، روش استخراج و به این معنا که می توان از این نفت چند محصول به دست آورد. حتی از مواد معدنی آن نیز می تواند ارزش افزوده ایجاد کند، این کار انجام می شود و نقشه راه تهیه می شود، اجرای مراحل کار بستگی به نظر و برنامه های اعلام شده مدیرعامل شرکت ملی نفت و وزیر نفت دارد.

وی افزود: 10 نقطه در کشور شناسایی و تایید شده که در آن منابع نفت شیل داریم و با مدلی که طراحی کرده ایم امکان جمع آوری این منابع نفتی فراهم می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا