سبک زندگی

کشف گنجینه در لاشه کشتی

خرید فالوور از سایت اینبو

محققان گنجینه ای از آثار تاریخی را از اعماق دریای چین جنوبی کشف کرده اند.

به گزارش سرگرمی روز، غواصان بیش از 900 اثر تاریخی را از لاشه دو کشتی چند صد ساله غرق شده در اعماق دریای چین جنوبی کشف کردند.

بر اساس بیانیه منتشر شده توسط دولت چین، “لایو ساینس” نوشت که در اکتبر سال 2022، محققان بقایای یک کشتی را در عمق 1500 متری زیر سطح دریا و در نقطه ای از دریا که از شمال به چین امتداد دارد، کشف کردند. از غرب به ویتنام و از شرق با فیلیپین هم مرز است.

این دو کشتی غرق شده سلسله مینگ (1368-1644 پس از میلاد) در 1.5 متری سواحل سانیا، شهری در جزیره هاینان چین غرق شدند.

در سال 2023، محققان پروژه طاقت فرسا نقشه برداری و بررسی مکان ها را با استفاده از یک زیردریایی در اعماق دریا به نام Deep Sea Warrior آغاز کردند.

یانگ یالین، مدیر بخش باستان شناسی اداره ملی میراث فرهنگی چین (NCHA)، در یک کنفرانس مطبوعاتی در سال 2023 گفت: “بقایای بقایای به خوبی حفظ شده اند و تعداد زیادی اشیاء تاریخی در آنها پیدا شده است.”

اکنون محققان از تجهیزات غواصی در اعماق دریا برای بررسی بقایای این بقایا استفاده کرده اند. بر اساس این بیانیه، در یکی از این کشتی ها مقدار زیادی ظروف چینی و سفالی به همراه سکه های مسی پیدا کردند.

محموله این کشتی از «جینگ دیژن» شهری که به پایتخت محصولات چینی معروف است بارگیری شده است. در ظرف دوم 38 اثر تاریخی از جمله اشیای سفالی و چینی و شاخ گوزن پیدا شد.

جزئیاتی از علت غرق شدن این کشتی ها گزارش نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا