سبک زندگی

کشف گور دو مامور مالیاتی قرون وسطایی در روسیه

خرید فالوور از سایت اینبو

باستان شناسان حفاری در روسیه بقایای دو اسکلت قرون وسطایی را کشف کردند که به نظر می رسد متعلق به مقامات مالیاتی باشد.

به گزارش سرگرمی روز، باستان شناسان در حین کاوش در یک گورستان بزرگ بقایای دو انسان قرون وسطایی را کشف کردند که همراه با تبرهای جنگی و تجهیزات اسب سواری دفن شده بودند.

از سال 2020، باستان شناسان در حال حفاری یک محوطه قرون وسطایی سه هکتاری به نام مقبره گنزدیلوو هستند که در سال 1851 در شهر سوزدال، شمال شرقی مسکو کشف شد. باستان شناسان در حفاری های اخیر حدود 50 قبر را در قسمت های مختلف این گورستان شناسایی کردند.

این گورستان منبع ارزشمندی برای تحقیقات باستان شناسی است و از جمله مواردی که پیش از این در این مکان یافت شده می توان به زیور آلات، سکه ها و سلاح های نفیس اشاره کرد.

اما یکی از گورهای کشف شده در این مکان که به «قبر شماره 59» معروف است، توجه باستان شناسان را به خود جلب کرده است، زیرا اسکلت مردی 35 تا 40 ساله در آنجا پیدا شده و اشیای متعددی از جمله یک سگک برنزی شکل، ظرف سرامیکی شکسته و تبر فلزی در آن یافت شد.

این نوع تبر که دارای یک چکش کوچک در یک طرف و یک شکاف نیم دایره در پایه است، در قرون 11 و 12 میلادی رایج بوده و در ولگا بلغارستان نیز انواع مشابه آن یافت شده است.

بقایای مردی 25 تا 30 ساله در کنار این قبر گذاشته شد. آرامگاه او شامل یک سازه چوبی است که بدون استفاده از میخ های آهنی ساخته شده است. یک سگک چنگ شکل، یک قفل، یک چاقو، وسایل سواری و یک تبر مشابه نیز از این مرد پیدا شد.

باستان شناسان همچنین مجموعه متفاوتی از وزن ها را پیدا کردند که ممکن است برای اندازه گیری وزن سکه هایی که به عنوان مالیات دریافت می کردند استفاده شده باشد.

باستان شناسان هنوز هویت این دو مرد را مشخص نکرده اند، اما با توجه به اندازه قبر و ابزار دفن شده با آنها، احتمالاً این دو مرد از موقعیت اجتماعی بالایی برخوردار بوده و ممکن است فعالیت های اقتصادی مانند اخذ مالیات انجام داده باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا