سبک زندگی

کشف یک درمان عجیب برای کمردردهای مزمن

خرید فالوور از سایت اینبو

نتایج مطالعه ای که اخیراً در Lancet منتشر شده است، تأثیر بسیار چشمگیر پیاده روی را در درمان کمردرد و پیشگیری از عود آن گزارش کرده است.

به گفته ماهیلاتو، حدود 800 میلیون نفر در سراسر جهان از کمردرد رنج می برند و این وضعیت عامل اصلی ناتوانی و کاهش کیفیت زندگی افراد است. دوره های مکرر کمردرد نیز بسیار شایع است و از هر 10 نفری که در مقطعی از این وضعیت بهبود می یابند، 7 نفر در سال بعد دوباره این بیماری را تجربه می کنند.

بهترین درمان برای مدیریت و پیشگیری از کمردرد ترکیبی از ورزش و تمرین است. اما برخی از اشکال ورزش یا در دسترس نیستند یا بسیاری از افراد به دلیل هزینه زیاد، پیچیدگی و نیاز به نظارت نمی توانند آنها را بپردازند.

یک کارآزمایی بالینی که توسط دانشگاه Macquarie انجام شد به بررسی اثربخشی پیاده روی در درمان کمردرد پرداخت. در این آزمایش، 701 بزرگسال که اخیراً از کمردرد بهبود یافته بودند، به طور تصادفی برای دریافت یک دوره 6 ماهه پیاده روی شخصی همراه با 6 تمرین با فیزیوتراپ یا در گروه کنترل قرار گرفتند. شرکت کنندگان بر اساس زمان پیوستن به گروه آزمایشی به مدت 1 تا 3 سال توسط پژوهشگران پیگیری شدند. مارک هنکاک، استاد فیزیوتراپی در دانشگاه مک کواری، که نویسنده ارشد مقاله است، می گوید که نتایج این مطالعه می تواند پیامدهای عمیقی برای مدیریت کمردرد داشته باشد.

او توضیح می‌دهد: «گروه مداخله حرکات محدودکننده درد کمتر و فاصله زمانی طولانی‌تری بین عود کمردرد نسبت به گروه کنترل داشتند: به طور متوسط ​​208 روز در مقایسه با 112 روز».

او توضیح می دهد:

“پیاده روی ارزان است، برای اکثریت قابل دسترسی است، و یک ورزش ساده برای هر کسی، صرف نظر از موقعیت جغرافیایی، سن، یا وضعیت اجتماعی-اقتصادی.”

ما هنوز دقیقاً نمی دانیم که پیاده روی چگونه از کمردرد جلوگیری می کند، اما به احتمال زیاد ترکیبی از حرکات تکان دهنده ملایم، تقویت ستون فقرات و ماهیچه ها، آرامش، کاهش استرس و ترشح اندورفین های مفید به تسکین کمردرد کمک می کند. البته پیاده روی فواید بسیار دیگری از جمله سلامت قلب و عروق، تراکم استخوان، وزن سالم و سلامت روان دارد.

دکتر ناتاشا پوکووی، یکی دیگر از نویسندگان این گزارش، گفت: “پیاده روی نه تنها کیفیت زندگی افراد را بهبود می بخشد، بلکه نیاز آنها به کمک را در زمان دوری از کار تقریباً به نصف کاهش می دهد.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا